Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Treinen op tijd, maar klachten nemen toe

14-02-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
trein_bewegend_54.jpg
Treinreizigers zijn steeds minder tevreden over het al of niet op tijd rijden van NS-treinen. Voor het vierde achtereenvolgende jaar is de tevredenheid afgenomen, zo blijkt uit de jaarlijkse meting door Locov, waarin diverse consumentenorganisaties zijn verenigd.
Meer klachten
Nog maar 47 procent van de treinreizigers gaf de NS in 2013 een 7 of hoger voor punctualiteit. In 2009 was dat nog 56 procent. Vooral in het 4e kwartaal vierde ontevredenheid hoogtij: terwijl er amper sprake was van winterse problemen op het spoor, gaf maar 42 procent een 7 of hoger.
Punctualiteit
Overigens reed in 2013 het grootste deel van de treinen op tijd, met een marge van 3 tot 5 minuten. De NS scoort op dat punt niet veel beter of slechter dan voorgaande jaren, zo blijkt uit metingen van ProRail.

Meer over:

ns, treinen, trein, diginieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!