Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Transavia-personeel maakt zich grote zorgen om afhandeling bagage

25-08-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
81 keer bekeken
  •  
1127Transavia
Het personeel van Transavia maakt zich zorgen over de chaos die deze zomer is ontstaan bij de afhandeling van bagage. Sinds de intrede van het afhandelingsbedrijf Viggo gaat er van alles mis op dat gebied, schrijft het FNV Luchtvaart in een brandbrief.
Viggo faalde de afgelopen maanden vaak in het op tijd in- en uitladen van bagage. Daardoor vertrokken meerdere passagiersvluchten zonder bagage. Reizigers moesten vervolgens uren op hun koffers wachten.
Viggo voert haar diensten sinds februari op Schiphol uit. Daarvoor werd de afhandeling voor Transavia-vluchten door moederbedrijf KLM geregeld.
Net als andere bagage-afhandelbedrijven kampt Viggo met een personeelstekort. Veel personeel is tijdens de coronacrisis ontslagen. Nu het vliegverkeer weer aantrekt, hebben de bedrijven moeite met het vinden van nieuwe werknemers.

'Brandbrief helpt niet'

Transavia vindt het jammer dat er een brandbrief aan te pas moest komen. "We hebben regelmatig overleg met de FNV en zijn verbaasd dat ze meteen een brandbrief sturen. We hebben de voorkeur om met elkaar in gesprek te gaan", zegt een woordvoerder tegen de NOS.
"Wij maken ons ook zorgen over de reputatieschade", vervolgt de zegsman in Het Financieele Dagblad. "Maar zo'n brandbrief helpt daar al helemaal niet bij.' Volgens Transavia is de situatie inmiddels sterk verbeterd.
Bron: NOS, Het Financieele Dagblad
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!