Transavia zoekt nog oplossing voor 2.000 passagiers
19-02-2018
• leestijd 1 minuten
•
De werkonderbreking maandag bij Transavia heeft 12.000 reizigers getroffen. De luchtvaartmaatschappij kan in elk geval 9000 van hen maandag op de plaats van bestemming krijgen, zegt een woordvoerder.
Oplossing gezocht voor 2.000 reizigers
,,Wij hebben duizend passagiers omgeboekt, wat betekent dat ze op een andere dag vliegen. Voor tweeduizend passagiers kijken we nog naar een oplossing." Vliegtuigen van Transavia bleven tussen 06.00 uur 's ochtends en het middaguur aan de grond staan. Piloten staakten wegens een al maanden durend conflict over een nieuwe cao. Dertig geplande vluchten op Schiphol, Rotterdam en Eindhoven werden geannuleerd of liepen vertraging op.
Reizigers kunnen claimen
Reizigers kunnen een claim indienen voor vluchten die zijn geannuleerd, of vertraagd. Via de site van de
Inspectie Leefomgeving en Transport
kan een passagier precies nagaan op welke vergoeding hij /zij recht heeft. Na bijvoorbeeld 5 uur vertraging mag een reiziger afzien van de vlucht en geld terugvragen.
'Teleurgesteld'
Transavia heeft van de pilotenvakbond VNV nog niet gehoord of er meer stakingen op stapel staan. Directeur Mattijs ten Brink van Transavia zei eerder ,,teleurgesteld" te zijn dat passagiers de gevolgen van het conflict ondervinden. De VNV zegt dat het Transavia nu wel duidelijk is dat het ze menens is. ANP/Kassa