Kassa

Tientallen gedupeerden door niet-geleverde producten van OVstore

16-09-2017
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
701 keer bekeken
  •  
webwinkel webshop
Als je online iets bestelt is het afwachten of het wel geleverd wordt. Maar wat als je bestelling er na maanden nog niet is? De afgelopen tijd stroomden er tientallen klachten binnen over webwinkel OVstore. Klachten gaan voornamelijk over producten die niet geleverd worden. Sommige klanten wachten al maanden op een levering maar het bedrijf blijft de verwachte leverdata verplaatsen. Ook zijn er klanten die lang wachten om hun geld terug te krijgen.
OVstore is een webshop die zich naar eigen zeggen richt op het “verkoopbaar maken van non-food producten met een prijsbelofte voor de openbaar vervoer reiziger”. Bij de webshop zijn allerhande producten te koop, van beautyartikelen tot woonaccessoires en van gereedschappen tot technische apparatuur.
Slechte communicatie
Klanten kunnen OVstore maar met moeite bereiken. Op mails, WhatsApp-berichten of berichten in de live chat op de website wordt lang niet altijd gereageerd. Ook telefonisch is het bedrijf vaak slecht bereikbaar, op het terugbelverzoek dat klanten achter kunnen laten komt amper reactie. Wanneer klanten wel iemand te spreken krijgen, worden er verschillende redenen voor de vertragingen opgegeven. Zo zouden ze bepaalde producten begin juli niet kunnen leveren vanwege de aanslagen in Londen, was er vertraging door verbouwing van het bedrijf, vertraging door vertrek van medewerkers en lagen pakketten vast bij de douane.
Negatieve reviews
Op de website Klachtenkompas van de Consumentenbond staat de teller inmiddels op 220 klachten. Een aantal klanten ontvangt na het plaatsen van zo’n klacht een bericht van OVstore waarin verzocht wordt deze offline te halen. Doen ze dit niet, dan onderneemt de webwinkel gerechtelijke stappen. Volgens Angelique de Koning, jurist bij Miss Legal heeft OVstore echter geen poot om op te staan. Om gerechtelijke stappen te ondernemen moet er sprake zijn van een review die feitelijke onjuistheden bevat of moeten er bijvoorbeeld doodsbedreigingen in staan. Dit is in het geval van de klachten over OVstore niet zo. Dat sommige mensen oproepen tot voorzichtigheid en anderen adviseren om niks bij de webshop te kopen is volgens de Koning gewoon toegestaan. Consumenten die dit soort berichten ontvangen hoeven zich dus geen zorgen maken.
Reactie OVstore
Clemente Valli, eigenaar van OVstore, legt in de uitzending van zaterdag 16 september uit dat de problemen zijn ontstaan door personeelstekorten. Vanaf maart is het bedrijf gegroeid, maar ze zouden niet voldoende personeel kunnen vinden om deze groei bij te benen. Hierdoor lukte het niet om alle bestellingen op tijd af te ronden en klanten goed te woord te staan.
De eigenaar zegt duidelijker te gaan aangeven wat de status van bestellingen is. Dit gaan ze doen door een bestelstatus te tonen in het account dat klanten bij bestelling krijgen. Ook belooft hij “zijn uiterste best te doen alles op tijd weg te krijgen".

Meer over:

ovstore, gedupeerden
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (4)

Kmalik
Kmalik4 okt. 2017 - 18:30

Ik heb voor mijn dochter een barbie met koets en eenhoorn bij ze besteld, die ze wilde halen van haar verjaardags geld. Deze is nog steeds na weken niet geleverd. Heb aangiften gedaan na dat ik de tientallen klachten over dit bedrijf ontdekte. Ik hoop mijn dochter haar geld als nog terug te krijgen !!! M.V.G Mevr Malik

audb
audb17 sep. 2017 - 12:25

Als ik zo kijk wat hun daar verkopen dan zie ik heel veel spul wat gewoon uit China komt zoals https://nl.aliexpress.com/  Maar ze zijn zeker niet de enige ook tommy teleshopping doet dat https://nl.aliexpress.com/item/2017-Paint-Runner-Pro-Roller-Brush-Handle-Tool-Flocked-Edger-Office-Room-Wall-Painting-Home-Garden/32820360286.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.VylEiP  hier zo €17,- bij TTS zo €85,-! oké snel bellen dan krijg je er wel twee maar 2x €17 is nog steeds €34,- 

jingle
jingle17 sep. 2017 - 8:19

Deze week ook een order geplaatst bij een webshop waarbij ik mijn vraagtekens zette..  (keurmerken niet super en reviews waren gemiddeld)Het bedrag van de order is niet zo hoog (€ 30,00) dus geen aderlating...Na plaatsen van de order normaal bevestiging ontvangen etc. echter daar waar de gerenommeerde webshop direct  verstuurd gebeurd dit hier niet... we wachten af...Wat me irriteert is hoe deze ondernemers zich proberen goed te praten ofwel zelfs onder negatieve recensies zich eruit proberen te l*llen..Heren verbeter gewoon uw diensten dan zijn we denk ik sneller klaar.

1 Reactie
audb
audb17 sep. 2017 - 12:13

Als het mogelijk is dan alleen via Paypal betalen. Je zal wel wat moeite er voor moeten doen maar als ze niets toesturen heb je een grote kans om je geld nog terug te zien dit in tegen stelling tot het betalen via Ideal.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!