Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tientallen gedupeerden door niet-geleverde producten van OVstore

16-09-2017
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
1012 keer bekeken
  •  
webwinkel webshop
Als je online iets bestelt is het afwachten of het wel geleverd wordt. Maar wat als je bestelling er na maanden nog niet is? De afgelopen tijd stroomden er tientallen klachten binnen over webwinkel OVstore. Klachten gaan voornamelijk over producten die niet geleverd worden. Sommige klanten wachten al maanden op een levering maar het bedrijf blijft de verwachte leverdata verplaatsen. Ook zijn er klanten die lang wachten om hun geld terug te krijgen.
OVstore is een webshop die zich naar eigen zeggen richt op het “verkoopbaar maken van non-food producten met een prijsbelofte voor de openbaar vervoer reiziger”. Bij de webshop zijn allerhande producten te koop, van beautyartikelen tot woonaccessoires en van gereedschappen tot technische apparatuur.
Slechte communicatie
Klanten kunnen OVstore maar met moeite bereiken. Op mails, WhatsApp-berichten of berichten in de live chat op de website wordt lang niet altijd gereageerd. Ook telefonisch is het bedrijf vaak slecht bereikbaar, op het terugbelverzoek dat klanten achter kunnen laten komt amper reactie. Wanneer klanten wel iemand te spreken krijgen, worden er verschillende redenen voor de vertragingen opgegeven. Zo zouden ze bepaalde producten begin juli niet kunnen leveren vanwege de aanslagen in Londen, was er vertraging door verbouwing van het bedrijf, vertraging door vertrek van medewerkers en lagen pakketten vast bij de douane.
Negatieve reviews
Op de website Klachtenkompas van de Consumentenbond staat de teller inmiddels op 220 klachten. Een aantal klanten ontvangt na het plaatsen van zo’n klacht een bericht van OVstore waarin verzocht wordt deze offline te halen. Doen ze dit niet, dan onderneemt de webwinkel gerechtelijke stappen. Volgens Angelique de Koning, jurist bij Miss Legal heeft OVstore echter geen poot om op te staan. Om gerechtelijke stappen te ondernemen moet er sprake zijn van een review die feitelijke onjuistheden bevat of moeten er bijvoorbeeld doodsbedreigingen in staan. Dit is in het geval van de klachten over OVstore niet zo. Dat sommige mensen oproepen tot voorzichtigheid en anderen adviseren om niks bij de webshop te kopen is volgens de Koning gewoon toegestaan. Consumenten die dit soort berichten ontvangen hoeven zich dus geen zorgen maken.
Reactie OVstore
Clemente Valli, eigenaar van OVstore, legt in de uitzending van zaterdag 16 september uit dat de problemen zijn ontstaan door personeelstekorten. Vanaf maart is het bedrijf gegroeid, maar ze zouden niet voldoende personeel kunnen vinden om deze groei bij te benen. Hierdoor lukte het niet om alle bestellingen op tijd af te ronden en klanten goed te woord te staan.
De eigenaar zegt duidelijker te gaan aangeven wat de status van bestellingen is. Dit gaan ze doen door een bestelstatus te tonen in het account dat klanten bij bestelling krijgen. Ook belooft hij “zijn uiterste best te doen alles op tijd weg te krijgen".

Meer over:

ovstore, gedupeerden
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!