Telfort-klant kan abonnement niet mee-verhuizen
22-05-2009
• leestijd 1 minuten
Sinds 1 maart woont Nelly Leeuwestein in haar nieuwe huis in Dordrecht. Maar voordat de verhuizing heeft plaatsgevonden doet zich een probleem voor met haar Telfort- abonnement.
Voordat ze haar verhuizing heeft doorgegeven aan Telfort, krijgt Nelly namelijk een brief dat haar abonnement wordt opgeheven. Nelly belt meteen en krijgt te horen dat KPN de telefoon- en internetlijn heeft ‘opgeëist’ voor de nieuwe bewoners. En daarom zit er niks anders op dan een heel nieuw abonnement aanvragen.
Nelly laat het er niet bij zitten en stuurt twee aangetekende brieven, maar volgens Telfort is het niet meer te annuleren. En omdat een nieuwe aansluiting niet direct werkt, kan Nelly nu al weken niet bellen, terwijl ze er WEL voor betaalt. En heeft ze veel extra kosten gemaakt.
In de Belbus deze week Contijn van Marle van stichting De Ombudsman. Hij wijst erop dat Telfort Nelly niet zomaar had mogen afsluiten. Ze hadden eerst contact moeten opnemen met Nelly. Samen met Contijn gaat Nelly naar het hoofdkantoor van Telfort in Amsterdam. Daar krijgt ze excuses en de belofte dat alles snel opgelost zal worden. En die belofte is Telfort nagekomen. Nelly kan weer bellen via de vaste lijn en ze heeft 380,- euro gekregen als vergoeding voor alle gemaakte kosten.
Dit was de laatste Belbus van dit seizoen, maar vanaf september rijden we weer door het hele land! U kunt zich aanmelden door te schrijven naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of te mailen naar
belbus@vara.nl
.