Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Televisie via internet populairder

31-05-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
televison-groot_07.jpg
Het terugkijken van televisieprogramma's wordt steeds populairder, vooral onder jongeren. Van de 13 tot 19-jarigen kijkt minimaal 36 procent een keer per maand een televisieprogramma achteraf via internet.
Dit maakte de Stichting KijkOnderzoek (SKO) dinsdag bekend op een bijeenkomst in Amsterdam. De gebruikers keken vorig jaar maandelijks gemiddeld zes programma's terug, in februari van dit jaar was dit gestegen naar ruim negen. De cijfers zijn gebaseerd op metingen in februari en vergeleken met dezelfde maand vorig jaar. In alle doelgroepen stijgt het bereik van web-tv stevig. In de doelgroep 13-34 jaar is internet het belangrijkste kanaal voor het zogeheten uitgesteld kijken. Andere leeftijden gebruiken liever de harddiskrecorder of vragen hun favoriete programma's op via de zogeheten settopbox om ze achteraf op televisie te kunnen bekijken. De stichting KijkOnderzoek meldde dinsdag eveneens dat Inge Brakman per 1 september Jan van Cuilenburg opvolgt als voorzitter van het SKO-bestuur. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor