Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Tele2 moet rectificeren

12-08-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Tele2 moet advertenties rectificeren, omdat het bedrijf de prijs van de nieuwe kabeltelevisiedienst op misleidende wijze heeft vergeleken met die van concurrenten. Dat heeft de voorzieningenrechter in Den Haag bepaald in een kort geding, dat was aangespannen door de kabelbedrijven UPC en Ziggo.
Tele2 adverteerde dat mensen vanaf 5 euro per maand kabeltelevisie in de huiskamer kunnen krijgen. In de rectificatie moet duidelijk komen te staan dat mensen dan ook vastzitten aan een jaarabonnement op internet, telefonie en digitale televisie. De totaalprijs komt daarmee op 44,95 euro per maand. Tele2 moet niet alleen rectificeren in gedrukte media, maar ook in tv-spots en op de eigen website.
In een reactie stelde Tele2 het vonnis te zullen uitvoeren, maar zich wel te beraden op eventuele vervolgstappen. Ziggo zei in een reactie dat Tele2 de zaak heeft verloren en is verheugd over het vonnis. UPC is ook tevreden: ,,Er is concurrentie mogelijk gemaakt voor het analoge tv-pakket binnen een zeer concurrerende markt. Iedereen moet zich daarbij wel aan de regels voor eerlijke reclame houden. Tele2 was daar ons inziens ver overheen.'' Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor