Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tele2 maakt administratiefout, maar beschuldigt klant

16-04-2016
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
De Volendamse Fred en Inge Schilder kunnen het vanaf november 2015 al niet eens worden met Tele2. Inge bestelt begin november een nieuwe telefoon. Helaas is de accu kapot dus stuurt Inge het toestel terug. Tele2 zou een nieuw toestel binnen enkele dagen opsturen, maar dit gaat niet helemaal goed.
Verkeerd adres
Na een week belt Fred met het telecombedrijf om te vragen wanneer het toestel geleverd wordt. Tele2 geeft aan dat het toestel al is geleverd op nummer 106, maar Fred en Inge wonen op nummer 105. Even naar de buren lopen is natuurlijk geen probleem, maar Fred komt erachter dat nummer 106 helemaal niet bestaat! Nogmaals belt de familie Schilder naar Tele2, maar het telecombedrijf houdt voet bij stuk, het toestel is afgeleverd en dus ontvangen. Na nog een paar weken ontdekt een medewerker dat het toestel op een depot in Den Bosch ligt. Vervolgens blijft de procedure in behandeling en op den duur weten de werknemers het zelf ook niet meer.
Uitgesloten van telefoonabonnement
Na vier maanden stuurt Fred een aangetekende brief. Hierin schrijft hij dat als Tele2 niet binnenkort een toestel opstuurt, hij de koop wil ontbinden en het abonnementsgeld niet gaat betalen. Tele2 dreigt vervolgens om het stel aan te sluiten bij Preventel, een bedrijf waar veel telefoonmaatschappijen zijn aangesloten en de consument dan geen telefoonabonnement meer kan afsluiten, ook niet meer bij andere telefoonmaatschappijen.
Niet bereikbaar
Het toestel is van Inge en aangezien het stel deze zomer een kind verwacht, wil ze haar man wel kunnen bereiken. Fred en Inge weten niet meer wat ze moeten doen en besluiten om de Belbus in te schakelen.
Administratiefout
Ook samen met Rutger gaat Fred opzoek naar nummer 106 en nogmaals wordt bevestigd dat dit adres niet bestaat. Vanwege Inge's zwangerschap komt Tele2 naar Volendam. Woordvoerder Jan-Willem te Gussinklo legt uit dat de telefoon weer retour is gegaan naar Tele2, maar dat dit in de administratie niet is bijgewerkt. Vervolgens overhandigt Jan-Willem een nieuw toestel aan Inge, een bos bloemen en cadeaus voor de toekomstige baby.
Belbus nodig?
Heb jij ook de Belbus nodig? Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of mail naar belbus@vara.nl.

Meer over:

telefoon, tele2, belbus
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!