Sfeerfoto van Kassa
Kassa
Kassa

Iedere zaterdag 19.05 uur op NPO1

Het consumentenplatform van BNNVARA met Vraag & Beantwoord, dossiers en het laatste nieuws. Bekijk actuele onderwerpen en uitzending gemist online!
Kassa

Tele2 en KPN sturen consument van kastje naar de muur

19 dec 2015
  •  
leestijd 2 minuten
Fallback image for card
Gerdina van de Veerdonk krijgt al elf maanden rekeningen van zowel KPN als Tele2. Apart, want ze is met de overstapservice van KPN overgestapt van haar oude provider Tele2 naar KPN. Ze heeft nu dus niets meer met Tele2 te maken. De telecomproviders wijzen naar elkaar. Ook mevrouw Van de Veerdonk weet het inmiddels niet meer. Wie is hier nu de schuldige?
Abonnement
De 71-jarige dame doet er alles aan om van haar dubbele abonnement af te komen. Ze belt, mailt, smst en stuurt een aangetekende brief. Tele2 geeft aan dat ze bij KPN moet zijn, want zij bieden de overstapservice aan. KPN zegt alles goed door te hebben gegeven aan Tele2 en dat hen dus niets te verwijten is.
Rekeningen
Haar abonnement is dus overgezet naar KPN, maar ondanks al haar pogingen stopt Tele2 niet met het sturen van rekeningen. Het gaat om een rekening van €41,71 per maand en dat al elf maanden lang. Het bedrag is dus inmiddels al opgelopen tot bijna €500 euro. We roepen zowel KPN als Tele2 op het matje en gaan verhaal halen.
Confrontatie
De telefoonlijn van mevrouw Van de Veerdonk is succesvol van Tele2 naar KPN overgezet. Alleen bij de administratie is dit niet goed doorgekomen. Ondanks haar verwoede pogingen hebben beide partijen dit niet rechtgezet. Beide hebben dus niet goed gehandeld en beiden geven hun fouten toe. KPN geeft aan dat ze beter naar mevrouw hadden moeten luisteren en het zelf bij Tele2 neer hadden moeten leggen. Tele2 had de administratie moeten nakijken toen mevrouw dat aangaf. Mevrouw Van de Veerdonk krijgt een bos bloemen mee naar huis en Tele2 betaalt het teveel betaalde bedrag van bijna €500 euro aan haar terug.
Belbus nodig in 2016?
Heb jij ook de Belbus nodig? Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum. Of mail naar belbus@vara.nl .

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (5)

ankie heemskerk
ankie heemskerk20 dec 2015 - 19:34

Dan heeft mevrouw echt pech gehad, ik heb mijn abonnement van Tele2 eind augustus overgezet naar KPN, 2 maanden lang schreef Tele2 nog 'n bedrag af van m'n rekening, 'n keer of 3 moeten bellen en ja het stopte, dacht en krijg ik nu nog wat terug?? ja hoor, netjes toen ik het niet meer verwachtte, werden de 2 maanden terug gestort....en het ging maar over 18 euro, kun je nagaan, alleen het feit dat je zeker 'n half uur aan de telefoon hangt, voor dat je er doorheen komt, dat is verschrikkelijk, maar verder had ik geen klagen

Elsje27
Elsje2720 dec 2015 - 11:51

Zowel mijn broer als ik hebben hetzelfde gezeik momenteel. Wij zijn beiden overgestapt van Telfort naar Kpn middels de overstapservice. Bij ons beiden is het niet goed gegaan en worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Kpn maakt loze beloften die ze niet nakomen en Telfort kan niets voor ons doen. Met andere woorden: we betalen allebei nog steeds aan 2 bedrijven en zijn inmiddels zwaar gefrustreerd. Ik vraag me serieus echt af waarom ze zoiets overstapservice noemen en raad het dan ook niemand aan om dit te gebruiken! 

susanvanham
susanvanham20 dec 2015 - 11:23

Schandalig, pas wanneer Kassa zich hiermee bemoeit wordt het simpele probleem opgelost en het bedrag teruggestort.  En slechts een bloemetje voor de geleden schade en stress vind ik een lachertje. Een reisje voor €500 zou beter op zijn plaats zijn geweest.

gerard van kooten
gerard van kooten20 dec 2015 - 11:04

Hallo Allemaal, 
Ik vind dat er ook rente over dat bedrag van de 9 maanden terug betaald moet worden hoor!
Prettige feestdagen allemaal.
Met vriendelijke groeten, 
Gerard van Kooten. 

tdehond
tdehond20 dec 2015 - 8:46

Ik ben ook jaren geleden 9 maanden lastig gevallen door een provider die mijn opzegging per migratiedatum van oude provider naar zo knullig verwerkt had in de administratie dat ik als "removeddollartekens" als klant ingeboekt stond. Ik heb daar van geleerd dat je het beste aangetekend kunt opzeggen naast het overnemen laten regelen door je nieuwe provider. Ook had ik destijds de mogelijkheid tot zonder mijn toestemming incasseren laten blokkeren door de bank.