Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: tafelonderstel verdwijnt bij Steven van den Ham verhuisservice

14-12-2019
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
119 keer bekeken
  •  
Liesbeth en Joris Beekhuis verhuizen in 2019 naar een nieuwe woning. Omdat zij hun oude huis in 2017 al verkochten overbruggen zij de afgelopen twee jaar in een tijdelijke woning. Een deel van hun inboedel laten ze opslaan bij Steven van den Ham Verhuisservice. Als de spullen in mei 2019 terugverhuisd worden schrikken ze: er mist een onderstel van een tafel.

De mysterieuze verdwijning

En dat was geen doorsnee tafel. Het gietijzeren onderstel hoort bij een marmeren tafelblad dat familie Beekhuis zelf heeft ontworpen. De medewerkers van Steven van den Ham Verhuisservice maken een aantekening van de vermissing en zeggen dat ze op zoek gaan. Helaas vinden ze het onderstel niet terug. In overleg met het verhuisbedrijf laten ze een offerte opstellen voor het maken van een nieuw onderstel.

Noch reactie noch geld

Liesbeth en Joris sturen deze offerte op naar Steven van den Ham Verhuisservice, waarop ze op 18 juni een schriftelijk akkoord ontvangen. Daarnaast wordt er herhaaldelijk toegezegd dat het geld zal worden overgemaakt, maar die betaling blijft uit. Ook verloopt het contact steeds moeizamer. Er komt geen reactie meer op mails en zelfs na het versturen van een aangetekende brief krijgt de familie noch een reactie noch hun geld. Het is inmiddels maanden later, dus ze besluiten De Belbus in te schakelen.

Onverwachte wending

We kondigen ons bezoek aan, maar het is onduidelijk of we welkom zijn. Bij aankomst blijkt er helaas niemand van het bedrijf aanwezig te zijn. Ook telefonisch zijn de medewerkers onbereikbaar voor een reactie. Maar dan krijgen we plots een mail: wonder boven wonder is het tafelonderstel teruggevonden! Na zes maanden blijkt het tafelonderstel tóch in een van de loodsen te staan.
Steven van den Ham verhuisservice schrijft in de mail dat het akkoord is gegeven door een collega die “aan de algemene voorwaarden voorbij is gegaan”. In de algemene voorwaarden van het bedrijf zou staan dat er slechts uitgekeerd kan worden na onderzoek en expertise door de verzekeringsmaatschappij. Dit is destijds niet gebeurd.
Door een wissel van eigenaar is het dossier bij iemand anders terecht gekomen. Deze persoon zegt onderzoek te zijn gaan doen naar de situatie. Waarom dit nooit aan de familie Beekhuis is gecommuniceerd (of waarom er op een gegeven moment helemaal geen contact meer mogelijk was) en waarom dit allemaal zo lang heeft moeten duren blijft onduidelijk. Ook biedt het bedrijf geen excuses aan voor de vervelende situatie.
Gelukkig wordt een dag later het onderstel bij de familie geleverd en kunnen ze deze vervelende zaak achter zich laten.
Heb jij ook de Belbus nodig? Stuur dan een mailtje naar belbus@bnnvara.nl.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!