Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

T-Mobile verschuilt zich achter ‘vochtschade’

10-05-2010
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
141 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
Danny Young Afat is student geneeskunde en woonachtig in de Jordaan in Amsterdam. Een jaar geleden kocht hij een iPhone bij een T-Mobile winkel in de hoofdstad. Danny is voorzichtig met zijn toestel; het is altijd voorzien van een hoesje en ziet er daarom na een jaar nog zo goed als nieuw uit. Totdat het ‘muteknopje’ (een knopje aan de zijkant van de telefoon dat het geluid aan- en uitzet) afbreekt en daarom niet meer te gebruiken is. Dit is natuurlijk erg vervelend, vooral omdat Danny co-schappen loopt in het ziekenhuis en het geluid daar moet zijn uitgeschakeld.
Danny laat zijn iPhone ter reparatie opsturen via de T-Mobile winkel maar krijgt na een week slecht nieuws: zijn toestel heeft vochtschade opgelopen en daarom vervalt de garantie.
Intern is met het toestel niets mis. Toch zijn de vochtindicatoren (deze zitten in het gaatje van de koptelefoon en in de adapteraansluiting) verkleurd. Een telefoontje naar de Klantenservice van T-Mobile wijst uit dat vrijwel elke iPhone vochtschade kan oplopen, zelfs al door zweten tijdens het bellen of het zich in een ruimte bevinden met een hoge luchtvochtigheidsgraad.
De enige oplossing die T-Mobile biedt is de beschadigde iPhone inruilen voor een vervangende voor €275 of het toestel ongerepareerd terugnemen. Tijd om de Belbus uit te rukken!
Jurist bij Stichting de Ombudsman Contijn van Marle wijst Danny op het recht dat Danny heeft als consument. Danny mag verwachten van zijn aankoop dat het een redelijke tijd meegaat; T-Mobile kan hem niet afschepen met het feit dat zijn toestel vochtschade zou hebben opgelopen, aangezien dat niets te maken heeft met het defect aan de iPhone. Danny staat in zijn recht het toestel te laten repareren, of een nieuw exemplaar te krijgen.
De Belbus brengt Contijn en Danny naar Den Haag, waar het hoofdkantoor van T-Mobile staat. Het verhaal wordt uitgelegd en al snel komt Priscilla Tomasoa, woordvoerder van T-Mobile, tot de conclusie dat er een fout is gemaakt. Het nog nieuw uitziende toestel van Danny heeft beschadigde hardware, en dat heeft niets te maken met eventuele vochtschade. Danny krijgt direct in de naast gelegen T-Mobile winkel een nieuwe iPhone.
T-Mobile heeft beloofd vergelijkbare klachten ook te zullen oplossen.
Heeft u ook consumentenproblemen? Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum. Of mail naar belbus@vara.nl.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor