T-Mobile misleidde klanten met reclame
29-07-2011
• leestijd 1 minuten
Klanten van T-Mobile zijn misleid met een aanbieding voor de populaire iPhone 4. T-Mobile adverteerde dat bestaande klanten voordeel zouden genieten boven nieuwe klanten. Na een berekening blijkt dit niet te kloppen. De Stichting Reclame Code heeft T-Mobile nu op de vingers getikt.
Reclame
Op de website van T-Mobile stond: "Bestaande klanten verdienen voordeel. Direct voordeel in de T-Mobile Online Shop". Nieuwe klanten betalen voor de iPhone 4 van Apple 99,95 euro en 30 euro aansluitkosten. Totaal is dat een bedrag van 129,95 euro. Bestaande klanten betalen 149,95 euro voor het toestel. Zij hoeven geen aansluitkosten te betalen. Dit is een verschil van twintig euro en dus in strijd met de bewering dat bestaande T-Mobile klanten voordeel verdienen.
Vervallen
T-Mobile zegt, in de uitspraak van de Stichting Reclame Code, dat het voordeel voor bestaande klanten bij de iPhone 4 is komen te vervallen. Ook zou de zinsnede niet meer worden gebruikt op het inloggedeelte van de website van T-Mobile.
Uitspraak
De Commissie heeft besloten dat T-Mobile niet meer op een dergelijke wijze mag adverteren. De uiting is misleidend en oneerlijk aldus artikel 7 NRC. T-Mobile is niet beboet voor de uiting.
Bron:
Reclamecode