Kassa

T-Mobile houdt schoonmaak in klantenbestand

25-02-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
t-mobile_logo_01.jpg
Telecombedrijf T-Mobile heeft in het laatste kwartaal van vorig jaar zijn klantenbestand opgeschoond. Het aantal klanten in Nederland daalde daardoor met bijna 900.000 in vergelijking met een jaar eerder. Het ging om mensen die via prepaidkaarten een jaar lang niet hadden gebeld of ge-sms't, meldde de onderneming donderdag.
T-Mobile Nederland had eind december nog 4,59 miljoen klanten. In vergelijking met eind 2008 nam het aantal klanten met ruim 700.000 af. Het bedrijf zag het aantal abonnees met 6,5 procent toenemen tot een totaal van 2,4 miljoen. Dit was mede te danken aan de populariteit van de iPhone. De totale omzet van de Nederlandse tak van T-Mobile bleef vorig jaar nagenoeg onveranderd op ruim 1,8 miljard euro. De onderneming boekte naar eigen zeggen een recordwinst. Voor rentelasten, belastingen en afschrijvingen kwam de winst 22 procent hoger uit op 430 miljoen euro.  ANP
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!