Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

T-Mobile geeft refurbished toestel in plaats van nieuwe

12-03-2016
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
76 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
Martijn Barbiers heeft al een aantal jaar een telefoonabonnement bij T-Mobile. Eind 2015 loopt zijn contract af en dus besluit hij om een nieuwe telefoon uit te zoeken, een iPhone 6S. Na zes weken vertoont de telefoon oranje en zwarte vlekken op het display. Zijn mobiel wordt teruggestuurd naar de repairshop. Na veel wrikken en wegen krijgt hij tegen betaling een refurbished toestel aangeboden terwijl Martijn recht heeft op een nieuwe!
Verbogen
Wanneer Martijn teruggaat naar de winkel ondertekent hij samen met een medewerker van T-Mobile een formulier waarin staat dat zijn mobiel op de vlekken na, geen gebreken heeft. De nog gloednieuwe iPhone 6S wordt opgestuurd naar de repairshop van T-Mobile. Enkele dagen later krijgt hij te horen dat zijn mobiel aan de onderkant is verbogen en dat hij zelf deze schade heeft aangericht. Martijn geeft aan dat dit niet klopt en dat ook het formulier dit bevestigt. De repairshop geeft geen gehoor.
Refurbished toestel
Na veel contact met de klantenservice en enkele berichten op Facebook krijgt Martijn de optie aangeboden om het toestel kosteloos te vernietigen, ongerepareerd terug te krijgen of €394 te betalen voor een refurbished toestel. Dit betekent dat het toestel uit oude, gerepareerde en nieuwe onderdelen is samengesteld en veel minder waard is dan het nieuwe toestel waar Martijn €760 voor betaald heeft. Hier is hij het niet mee eens.
Rechten
Martijn zoekt uit wat zijn rechten zijn als consument en hij blijkt volledig in zijn recht te staan. T-Mobile zadelt hem op met een schade die Martijn niet eens zelf aan het toestel heeft toegebracht. Het bedrijf komt hem hier niet in tegemoet en stelt nog steeds voor dat hij het beste een refurbished toestel kan nemen.
Oplossing
Er komt verder geen schot in de zaak en dus schakelt Martijn de Belbus in. Het team van de Belbus geeft hem gelijk en gaat verhaal halen bij woordvoerder David van Eeghen. Ook hier houdt T-Mobile haar poot stijf. Martijn gaat naar huis zonder telefoon. De volgende ochtend belt Van Eeghen naar de redactie. T-mobile is tot de conclusie gekomen dat Martijn niet goed is behandeld. Ze willen hem dan ook direct een nieuwe iPhone 6S aanbieden. De woordvoerder brengt de telefoon de volgende dag persoonlijk bij Martijn langs.
Belbus nodig?
Heb jij ook de Belbus nodig? Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum of mail naar belbus@vara.nl .

Meer over:

belbus, t-mobile
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!