T-Mobile belooft wachttijden te verkorten
26-10-2010
• leestijd 2 minuten
Telecomaanbieder T-Mobile gaat de wachttijden bij de klantenservice verkorten en de dienstverlening bij het repareren van toestellen verbeteren. Dat heeft het bedrijf dinsdag laten weten.
Volgens een zegsman ,,waren we dit al van plan, al heeft het wel extra aandacht gekregen door de woorden van meneer Van 't Hek''. Cabaretier Youp van 't Hek berichtte vorige week op Twitter en in zijn column in NRC Handelsblad over de langdurige slechte ervaringen van zijn zoon met T-Mobile. Daarna kreeg de cabaretier naar eigen zeggen duizenden reacties van mensen die zich in de problemen met helpdesks van grote bedrijven herkenden.
Van 't Hek gaat binnenkort een e-mailadres of een website openen waar mensen hun verhalen kwijt kunnen. Daarna wil hij ze bundelen op een website of in een boek. Ook gaat NRC volgens hem binnenkort ruimte vrijmaken voor de stormvloed aan reacties.
De cabaretier stelt in een reactie dat hij ,,dit verhaal wel kent''. ,,Ze bieden excuses aan en er verandert niets.'' Volgens Van 't Hek is er wel meer voor nodig dan een paar woorden om ,,de mentaliteit van dit soort bedrijven om te gooien. Ik geloof ze alleen als ze mij laten zien dat ze meer mensen inzetten in ruil voor wat minder winst. Dat is echt geen schande als je zoveel klanten hebt, zeker niet in deze tijden.''
De actie van Van 't Hek tegen alle helpdesks van grote bedrijven spreidt zich ondertussen uit. In Belgisch en Duitse media verschenen dinsdag ook al berichten over de actie. ,,Ik krijg ook al tweets uit Engeland, of ik alsjeblieft daar mijn verhaal wil komen houden'', lacht de komiek. ,,Wachttijden van meer dan een half uur voor het bericht dat ze je niet verder kunnen helpen, zijn blijkbaar een universeel probleem.''
ANP