'Supers richten zich op voeding'
20-12-2013
• leestijd 1 minuten
De supermarkt van de toekomst draait meer dan ooit tevoren om voeding. Online-aanbieders en andere winkeltypes dringen de verkoop van andere kruidenierswaren, zoals wasmiddelen, tandenborstels, luiers of lucifers, in de supermarkten meer naar de achtergrond. Dit voorspelt Dick Boer, chief executive officer bij supermarktconcern Ahold in een vraaggesprek met Het Financieele Dagblad.
Dagelijkse boodschappen vaker online
,,Voeding is bij ons een heel belangrijke driver om de relatie met de klant aan te gaan.'' De producten daarom heen moet men volgens Boer meer als ,,servicecategorieën" zien. Supermarkten merken dat consumenten hun dagelijkse boodschappen steeds vaker online doen. In de VS bouwt onlinewinkelconcern Amazon zijn eerste distributiecentrum voor levensmiddelen. Volgens Boer is Ahold goed gepositioneerd in de strijd met nieuwkomers.
ANP/Het Financieele Dagblad