Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Supermarkten overtreden reclameregels kinderen

07-04-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kind-930x520
Zestien supermarkten en zeven voedselfabrikanten hebben de reclameregels voor kindermarketing overtreden. Het gaat onder meer om Plus, Dekamarkt, Coop, Hoogvliet en Spar, zo meldt voedselwaakhond foodwatch donderdag naar aanleiding van uitspraken van de Reclame Code Commissie, dat zelf nog niet naar buiten treedt omdat de beroepstermijn voor de betrokken partijen nog loopt.
Foodwatch had de procedures samen met de Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding aangespannen. De zeven voedselfabrikanten adverteerden in strijd met de regels over kindermarketing van de Reclame Code Commissie voor te vette of zoete koekjes, snoep, hagelslag en chocoladerepen. De advertenties stonden in het gratis jeugdblad Tsjakka van de zestien supermarkten die lid zijn van de inkooporganisatie Superunie. Dat blad heeft een oplage van 2 miljoen. ANP
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor