Sultana boos op Ola
18-05-2009
• leestijd 1 minuten
Ijsmerk Ola heeft een reclamecampagne gestart waarin het welbekende 'Raketje' vergeleken wordt met een product van Sultana. In deze reclame komt het ijsje gezonder uit de bus dan de fruitbiscuit van Sultana.
In deze reclame worden allerlei levensmiddelen gerangschikt op het aantal calorieën. Soepstengels en rijstwafels, die bevatten volgens deze reclame de minste calorieën, maar op nummer drie staat het raketje met slechts veertig calorieën. Op de achtste plaats komt het fruitbiscuitje van Sultana met 55 calorieën.
Volgens Sultana vergelijkt Ola appels met peren. ''IJs, en snoep in het algemeen, is niet te vergelijken met fruitbiscuit. De scheve vergelijking kan leiden tot misverstanden bij de consument. We willen dan ook dat de campagne wordt stopgezet’', aldus algemeen directeur Bart Merkus.
''Volgens Ola kun je beter een sultana nemen!'' Zo luidt de nieuwe advertentie van Sultana, waarin zij duidelijk maken tegengas te geven. Met het aantal suikers ''wint'' Sultana het wel van Ola en dat willen ze ook duidelijk maken.
De marketingafdeling van Ola heeft woensdagochtend een doos vol fruitbiscuits van Sultana ontvangen. ‘We hebben het op een sportieve manier proberen op te lossen en we nemen aan dat Unilever (moederbedrijf van Ola) een sportief bedrijf is en op die manier zal reageren’, zo zegt Merkus. Van Unilever is nog geen reactie bekend.
Bron: Distrifood.nl