Storing internetbankieren ABN Amro
22-04-2013
• leestijd 1 minuten
Klanten van ABN Amro kunnen sinds zaterdag problemen ondervinden met internetbankieren en het bereiken van de website. Dat liet een woordvoerster van de bank maandag weten.
'Technisch'
Het zou niet gaan om een zogeheten DDoS-aanval, maar om iets ,,technisch''. Volgens de zegsvrouw heeft slechts 10 procent van de klanten last van de storing. ,,Niet iedereen heeft er last van, maar je kan soms een witte pagina te zien krijgen. Wij adviseren onze klanten om in dat geval opnieuw te proberen om in te loggen.'' Volgens de woordvoerster is de bank druk bezig met het oplossen van het euvel.
Betalen via IDeal en de mobielbankierenapp van ABN Amro zouden wel gewoon moeten werken.
ING
Ook ING kampte maandagochtend met een storing, waardoor de website kortstondig niet bereikbaar was. Die storing werd wel veroorzaakt door een cyberaanval. ,,Het duurde maar 10 minuten; we konden het snel van ons afslaan'', zegt een woordvoerder. Bij een DDoS-aanval wordt een grote hoeveelheid dataverkeer naar servers gestuurd, waardoor die tijdelijk onbereikbaar worden. ANP