Tja, het is nog véééééls te vroeg in de ontwikkelingen hiervan om nu de consumens al te dwingen eens een nieuwe stekkerauto te gaan kopen, die er ook nog eens maar in zeer kleine bruikbare aantallen zijn.Laat de automobiel-industrie zich eerst maar eens richten op de (witte) bedrijfsbusjes en dergelijke vervoersmiddelen voor in of tussen de steden. Dat zou al een hele hoop uitmaken en wellicht de laadpalen/battery-techniek steeds verder brengen.
Tja, autorijden gaat alleen voor de rijken worden. En al kunnen minder rijken het wel betalen, er is gewoon geen plek voor auto's aan een laadpaal. Zeker niet in oude wijken, waar auto's nu al noodgedwongen buiten de parkeervakken staan.En al helemaal niet als de buren twee auto's hebben. Wie rond etenstijd de auto bij een laadpaal heeft staan komt echt niet meer naar buiten om de auto te verzetten als de accu's vol zijn. Dus wie zijn de dupe? Mensen die voor hun werk of zo 's avonds op pad moeten. Mensen die geen eigen oprit hebben. Mensen die het niet kunnen betalen worden minder mobiel. Gevolg: Visite zal wegblijven. Mensen zullen minder op vakantie kunnen, meer isolatie, meer eenzaamheid, Er is trouwens nog een probleem. Ik bleef laatst in het donker zowat met m'n voet in de lus van een laadkabel hangen, die over het fietspad hing. Niet echt veilig dus.Om maar niet te spreken over wat er gebeurt als iedereen tegelijk in gaat pluggen gedurende een paar weken strenge vorst met harde wind en zware bewolking. Dan ontstaat er een energie-infarct. Stroomcentrales zullen uitvallen. Hout stoken mag dan niet meer. Gas is er niet meer. Dan vriezen we allemaal dood, Hartstikke groen...dat dan weer wel.Dan komt er op onze grafsteen te staan: "Duurzaam gestorven, klimaatneutraal begraven".Want gas voor een crematie is er tegen die tijd natuurlijk ook niet meer. Ik wens iedereen veel sterkte toe.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!