Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Specialisten niet happig op opnemen gesprek

08-06-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
telefoon 930 x 520
Medisch specialisten zien het lang niet altijd zitten dat patiënten een gesprek mogelijk gaan opnemen. Dat blijkt woensdag uit een onderzoek van de Federatie Medisch Specialisten en het programma De Ochtend van KRO-NCRV. Aan de enquête deden ruim 2600 specialisten mee.
Ongeveer de helft van de ondervraagden heeft weleens het verzoek gekregen om een gesprek op te nemen. Van hen is 37,8 procent voor en 62,2 procent tegen.
De artsen betwijfelen onder meer of opname zorgt voor een betere beslissing over behandeling. Bovendien vreest 44 procent dat de patiënt de opname zou kunnen misbruiken, bijvoorbeeld bij een schadeclaim. Ruim een kwart van de specialisten ziet het opnemen als een motie van wantrouwen. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!