Spar start pilot voor kleine winkels
09-07-2009
• leestijd 1 minuten
In de winkels met een oppervlakte tot 300 vierkante meter wil Spar meer vers toevoegen. Daarom is het bedrijf een pilot gestart in de Spar in Bredevoort.
Nieuwe koelingen moeten de winkels gaan sieren en de presentatie van brood, zuivel, vlees en agf moet meer aandacht krijgen. ‘We hebben in deze winkel enkele elementen toegevoegd die je kunt zien als varianten op de Champions League-formule. We hebben gesnoeid in het kw-assortiment, maar door de focus op vers, krijgt de klant juist het idee dat er meer valt te kiezen.’ , aldus algemeen directeur Sjaak Kranendonk tegen Distrifood.nl.
De komende maanden gaat Spar de resultaten analyseren. Na de zomer wil Spar de test uitbreiden naar nog eens twee tot drie winkels. Als het allemaal goed uitpakt, worden de nieuwe elementen toegepast in ongeveer vijftig kleine Spar-winkels. Reden voor deze test zijn de positieve ontwikkelingen binnen de Champions-League winkels. 'De identieke omzetgroei van die vestigingen bedraagt 5,1 procent. Nu gaan we dus bekijken hoe het gaat uitpakken op kleinere oppervlakten.', aldus Kranendonk.
Bron: Distrifood