Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Sociale media ingezet bij vinden baan

18-04-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
socialemedia_05.jpg
Uit onderzoek in opdracht van Randstad blijkt dat 22 procent van de werknemers actief gebruik maakt van sociale media om aan een baan te komen. Twitter wordt steeds belangrijker bij het vinden van een baan. Zo blijkt uit de Werkmonitor van Randstad.
Blauw Research deed onderzoek onder 810 werkenden en constateerde dat Twitter steeds vaker gebruikt wordt. Ook als intern communicatiemiddel lijkt Twitter een concurrent te worden van e-mail. 24 procent van de werknemers in de dienstverlening stuurt eerder een tweet dan een e-mail. Onder de hoogopgeleiden stuurt 21 procent sneller een bericht via Twitter dan via e-mail. Een derde van alle ondervraagden die laagopgeleid zijn gebruikt alleen sociale media voor het vinden van een baan. Sociale media wordt echter niet alleen door de ondervraagden gebruikt voor het vinden van een baan, ook het zoeken naar informatie over de toekomstige werkgever wordt veelvuldig gedaan. 40 procent gebruikt Twitter ter voorbereiding van een sollicitatie. Twitter wordt ook gezien als een middel om hogerop mee te komen. Meer dan 50 procent van de ondervraagden heeft een profiel op sociale media. Vooral de dienstverlenende sector is actief op sociale media, daar heeft 75 procent een profiel. Bron: Randstad
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor