Kassa

Snelheidsverlaging kost 19 miljoen euro

02-03-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kilometer teller 930x520
De snelheidsverlaging tot 100 kilometer per uur kost de overheid naar schatting negentien miljoen euro, berekent Rijkswaterstaat op vragen van De Telegraaf. Er moeten niet alleen ruim 4000 borden vervangen of aangepast worden, maar ook veel software moet worden vernieuwd. 
Diederik Fleuren van Rijkswaterstaat geeft aan dat het nodige nog moet gebeuren, voor de snelheidswijziging op 16 maart van kracht gaat. Zo wordt ook de aanduiding op hectometerpaaltjes en draaiborden bij spitsstroken nog aangepast en moet er ook in verkeerscentrales het nodige worden aangepast. Vooralsnog geeft politiebaas Van Hasselt aan niet extra te gaan controleren op 16 maart. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar

Reacties (22)

paul van tongeren
paul van tongeren4 mrt. 2020 - 15:09

Levert ook ergens zoveel op, hopelijk binnen nederland, komt dan ook weer ten gunste van de schatkist.

henkie.penkie
henkie.penkie3 mrt. 2020 - 14:09

Grootte en belachelijke onzin menen ze nu echt het stikstof en het co² gebeuren hiermee omlaag te krijgen. Nooit en te nimmer let maar eens op hoe groor de files die ontstaan door de snelheid verlagen in de toekomst.

vangasaf
vangasaf3 mrt. 2020 - 8:55

Wat maakt het uit geld uitgeven van een ander is heel simpel,maar het is geld van ons als bevolking en dat maakt het tot schande.Lastenverlichting was beter geweest daar had dit geld naartoe gemoeten.!Maar niet zo als ze elke keer weer doen ons geld over de balk gooien voor alle onzin wat niets oplost en alleen heel veel geld kost..

gerardvantol
gerardvantol2 mrt. 2020 - 17:26

Ach geen probleem, Rutte legt gewoon war extra lasten bij de gepensioneerden of verlaagd de zorgvergoedingen voor al die lastige invaliden.

Ricardo66
Ricardo662 mrt. 2020 - 17:11

Die uitgaven van 19 Mio is toch snel terugverdiend als er maar gehandhaafd wordt met boetes vanaf dag 1. Geen enkel excuus om harder te rijden dan 100 k/h! Eindelijk eens een verstandelijke stap, die snelheidsbeperking. Nu nog dat op 24 uur basis.

Moeaat
Moeaat2 mrt. 2020 - 16:52

Vervelende commentaren op deze wetswijziging! Alsof er nu nog over zeuren iets gaat uitmaken! Typisch Telegraaf! Het had (liever) 24 uur moeten gelden! Beter voor milieu, veiligheid en duidelijker voor weggebruikers! Maar ja, de verkiezingen komen eraan!

januitgroningen
januitgroningen2 mrt. 2020 - 14:13

Waar waren de critici toen de snelheidsverhoging werd ingevoerd voor een dito-bedrag? Bovendien, had die verhoging destijds nooit mogen gebeuren. Omdat het stikstofprobleem toen al aan de orde was. Maar tot opdat moment nog tot een doofpot was verheven. Als de regering toen zijn verantwoording al had genomen, dan had het plusminus 40 miljoen euro kunnen schelen! 

ansvanz
ansvanz2 mrt. 2020 - 12:45

Jdachte hoefd er niet lang over na te denkenken ze lopen aan de lijband van die actieviste het ergste is dat ze nog subsie van onze belasting centen en verder is dit cabinet de grootste dictator aan de bevolking word niet gedacht denk maar aan de electriese auto'sdie willen ze ook op ons verhalen en wij nemen er genoegen mee kom in opstant en niet met spandoeken wand dan staan ze uit te lachen achter het ram gewoon de beuk er in het salaris ontvangen van ons net zo als het koninghuis 600.000 koningsdag en hij gaat op visiete bij zijn tante en laat de 17 milijoen nederlanders barsten

1 Reactie
JanvanGent
JanvanGent2 mrt. 2020 - 15:15

Op welke partij heeft u gestemd? Misschien is emigreren een oplossing  voor u.

Erik88
Erik882 mrt. 2020 - 12:26

Geef mij die borden maar en 2 miljoen, dan zorg ik er voor.

holiday
holiday2 mrt. 2020 - 11:18

We betalen het meeste geld voor één Europa, waarom zijn wij dan het duurste land met de strengste regeltjes.Alles is hier duurder, onze eigen producten zijn in het buitenland goedkoper, hoe is dit mogelijk.Onze brandstof is de duurste en dan moeten wij ook nog eens wegenbelasting betalen.Omringende landen mogen ze 130 kilometer p/u rijden, wij maar 100 en wij hebben ook nog eens de beste wegen.In Duitsland mag je zelfs op de meeste snelwegen onbeperkt hard rijden.Zelfs de bekeuringen zijn overal goedkoper.Veel mensen doen hun boodschappen in Duitsland omdat het daar veel goedkoper is.In Nederland betalen wij belasting over belasting over belasting.

1 Reactie
k.eenkhoorn
k.eenkhoorn2 mrt. 2020 - 14:50

omdat de witte boorden en de zakken vullers van ons geld willen blijven genieten.

Leopalm01@
Leopalm01@2 mrt. 2020 - 11:11

is dit het allemaal wel waard om de snelheid op rijkswegen te wijzigen 19 miljoen ? je kan daar beter voor de motoren apk laten keuren op uitstoot en auto`s  met dubbele uit laat soms zonder demper laten keuren ook veel motoren rijden zonder demper in de uit laat.en auto`s  die veel rook produceren van de weg afhalen 

wini
wini2 mrt. 2020 - 11:05

zonder van dat geld.ze hadden beter kunnen besteden aan de ouder zorg daar moet heel wat aan veranderen.Het wordt tijd dat dit kabinet op donderd en leten ze Mark Rutte maar aan het gas gooien hij wil toch dat iedreen van het gas af moet.het is gewoon een grote lul.weg er mee.

maffy1948
maffy19482 mrt. 2020 - 10:50

Het is overal het zelfde mee we hebben een rekenkamer maar waar voor weet niemand. Dat moeten onze rekenwonders zijn. Vraag me alleen af op welke school ze gezeten hebben. Ging het nu om een paar honderd euro nee we praten over miljoenen. Zo kan je gemakkelijk overal op inschrijven en het werkelijke kosten plaatje krijg U later. Ze gaan zeker ook nar de winkel voor een euro wat halen en daarna komen ze duizend euro halen. Wat voor dom zooitje zit er. 

Jan_Koll
Jan_Koll2 mrt. 2020 - 10:45

 Ook dit is weer zo'n typische maatregel van de NL-regering of wel paniekvoetbal en niet (vooraf) even goed nadenken.  Vroeger hadden we daar een mooi spreekwoord voor: "Het paard achter de wagen spannen", een bezigheid waar de overheid in uitblinkt (met Rutte voorop) Overigens kun je wel wachten op een fikse verhoging van de brandstofaccijnzen, want doordat wij met zijn allen zuiniger gaan rijden komt de overheid centjes tekort, welke begroot waren als inkomsten voor de staat, en dat moet wel worden gecompenseerd.Tot slot, dan ga je toch na 19:00 uur rijden en zorgt dat je uiterlijk  06:00 uur weer thuis bent, want dan mag je nog steeds "gewoon" 130 km/h.

Kneel@
Kneel@2 mrt. 2020 - 10:32

Nee, we gaan niet extra controleren op 16 maart neeeeee.... Maar de 17e gaan we los, de vakanties komen eraan dus vakantiegeld moet weer geïnd worden. 

luppo
luppo2 mrt. 2020 - 10:29

Weer zo'n geldverslindende onzinnige maatregel van dat linkse zooitje in Den Haag.Dit levert niets maar dan ook niets op alleen maar meer ongelukken.Dit allemaal op verandwoording van een grote klimaatgek Jesse Klaver en zn klimaat  psychoten

1 Reactie
gsnel0026
gsnel00262 mrt. 2020 - 13:51

VVD? CDA? CU? D66? Linkse zooitje? Het zijn maatregelen van dit rechtse en kapitalistische kabinet.

wvdvelde
wvdvelde2 mrt. 2020 - 10:23

Is er dan ook in verrekend wat het meer op gaat brengen  Want daar hoor ik niets over 

2 Reacties
Beps
Beps2 mrt. 2020 - 10:32

Inderdaad is dit een leuk terugverdienmodel met winst, want er zullen er enorm veel te hard rijden. 

luppo
luppo2 mrt. 2020 - 11:23

Ik zal me niet houden aan die 100km/u eerder ga ik 140 rijden uit protest tegen deze waanzin.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!