Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Smerige boel, ouwe meuk en wachtrijen bij Oostappen parken

04-09-2021
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
15342 keer bekeken
  •  
Het regent klachten van gasten die verbleven op de vakantieparken van de Oostappen Groep. De stacaravans, huisjes en tenten zijn vies, er is vaak wat stuk en de faciliteiten zijn gesloten of hebben lange wachtrijen. Eigenaar van de parken is Peter Gillis, bekend van de realityshow Massa is Kassa op SBS6. In het televisieprogramma wordt weleens aandacht besteed aan de problemen, maar die blijken in werkelijkheid veel groter.
Kassa heeft contact met meerdere mensen die op een vakantiepark van de Oostappen Groep verbleven, maar ook online wordt er veel geklaagd. De lijst met problemen lijkt schier eindeloos. Er wordt slecht schoongemaakt, er staan vuilniszakken van vorige gasten, schimmel in de badkamers, smerige fornuizen, stofnesten, spinraggen, rondslingerende gebruikte wattenstaafjes, incomplete huisraad, faciliteiten blijken gesloten, lange wachtrijen, smerig beddengoed, een gasfornuis dat niet goed uitgaat, schroeven die door deuren steken, geen warm water, kapotte lampen, ramen en deuren die niet op slot kunnen lekkende koelkasten, toegangspasjes op vakantiepark Marina Beach werken op verschillende stacaravans en ga zo maar door.

Vakantiebank

Sandra Haveman uit de reportage heeft al jaren geen geld om met haar kinderen op vakantie te gaan. Maar dit jaar kreeg de alleenstaande moeder met haar gezin een vakantie via De Vakantiebank, een stichting die minima helpt aan vakanties. De Oostappen Groep maakt op haar site goede sier met de sponsoring van de Vakantiebank. Maar voor Sandra Haveman liep haar verblijf uit op een grote teleurstelling en blijkt niet de enige. Bij de Vakantiebank kwamen dit jaar 38 klachten binnen op zo’n 500 vakanties bij de Oostappen Groep. Reden voor de stichting om een enquête uit te zetten onder alle mensen die een vakantie op bij de parken kregen. De Vakantiebank is in gesprek met de Oostappen Groep om de problemen te bespreken en wil daarom niet verder in gaan op de klachten.

Klachten zijn opmerkingen, schimmelhuisjes blijven gewoon te huur

In een reactie zegt Manager Exploitatie Frans van Helmond van de Oostappen Groep dat hij de klachten eerder zou omschrijven als opmerkingen. Die moeten overigens wel serieus genomen worden. Mensen met een probleem kunnen zich melden bij de receptie en dan wordt het opgelost. Behalve de schimmelplekken in gordijnen of badkamers. Huisjes waar dit speelt, worden pas in de wintermaanden aangepakt. Ondertussen worden ze gewoon verhuurd. Het probleem met de toegangspasjes op Marina Beach is volgens Van Helmond inmiddels verholpen.

Heb je een klacht?

Heb jij nou ook een klacht over een vakantiehuis van de Oostappen Groep of een ander vakantiepark in Nederland? Dan heeft de site Consuwijzer van de Autoriteit Consument en Markt tips voor het doen van je beklag.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!