Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slechte service zonneschermen van Hornbach

  •  
02-11-2009
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
588 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
De buren Fred Smit en Bart Huizinga kopen begin dit jaar dezelfde zonneschermen bij Hornbach. Een monteur komt de schermen ophangen, maar constateert direct na het ophangen dat de schermen niet goed afgesteld zijn. Helaas kan hij verder niks aan dit probleem doen. De buren moeten maar contact zoeken met Hornbach.
Er is een hoop mis met de schermen, dus Fred en Bart laten het er niet bij zitten. De bak waar het zeil en de motor in zit sluit niet goed af waardoor er water in komt, het zeil van de schermen rolt bobbelig op, het scherm hangt scheef en de motor hapert soms.
 
Direct na de montage hebben Fred en Bart contact opgenomen met Hornbach. Twee medewerkers van Hornbach zijn komen kijken en concluderen dat er inderdaad problemen zijn met het scherm. Ze beloven de buren het probleem zo snel mogelijk te komen oplossen. Helaas hebben ze nooit meer iets gehoord. Vijf maanden verder (vijftien telefoontjes, vele e-mails en twee aangetekende brieven later), zijn de problemen van Fred en Bart nog steeds niet opgelost.
In de belbus deze week: zonweringspecialist Hans van Rossum. Hij komt met een conclusie: het scheef hangende scherm duidt op een probleem in de afstelling. Datzelfde geldt voor het lekken van de bak waar het zeil en de motor in zit. Deze problemen zijn goed te verhelpen door een monteur van Hornbach.
Samen gaan Bart en Fred met de deskundige Hans naar het Hornbach in Zaandam, waar ze de schermen hebben gekocht. Ter plekke doet de manager een toezegging: “Volgende week vrijdag komt de fabrikant het probleem verhelpen, doen ze dat niet, dan krijgt u allebei een nieuw scherm van mij”.
Op de afgesproken vrijdag zijn er twee medewerkers van Hornbach gekomen om de schermen te repareren. Hornbach geeft toe dat ze zelf al veel eerder het probleem hadden moeten oplossen.
Hebt u ook het gevoel dat u in úw recht staat, maar dat niet wordt toegegeven?  Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CS in Hilversum. Of mail naar belbus@vara.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor