Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Simpel laat klachten simpelweg escaleren

07-03-2011
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
95 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
Telecomprovider Simpel biedt een sim only abonnement aan (dat wil zeggen zonder toestel) tegen zeer aantrekkelijke tarieven. Heel handig als uw oude telefoon nog niet aan vervanging toe is en u wilt goedkoop kunnen bellen. Maar als er problemen ontstaan, dan lost Simpel die niet simpelweg even op.
Voor de rechter om € 1,38
Een 80-jarig echtpaar is gedagvaard door Simpel vanwege een bedrag van € 1,38. De gedupeerden hebben dat bedrag weliswaar direct overgemaakt, maar vanaf een nieuw rekeningnummer. Dat bleek echter niet goed te zijn verwerkt door Simpel, waardoor de provider dacht dat het geld niet betaald was. De mobiele telefoon werd vervolgens tot twee keer toe afgesloten en het echtpaar heeft tweemaal her aansluitkosten moeten betalen van in totaal € 30,-. Hoe vaak ze de klantenservice ook belden of mailden, Simpel kreeg het niet voor elkaar om deze eenvoudige zaak simpel op te lossen.
Toen hun telefoon voor de derde maal werd afgesloten, wilde het echtpaar dan ook van Simpel af. Maar dat ging zomaar niet. Simpel stuurde eerst twee vorderingen om het resterende abonnementsgeld voor de volledige contractduur van 24 maanden te innen. Vervolgens schakelde het bedrijf een deurwaarder in die het bejaarde echtpaar heeft gedagvaard. Deze zaak sleept zich inmiddels al anderhalf jaar voort en heeft al voor heel wat slapeloze nachten gezorgd.
Vele Simpele klachten
Kassa heeft veel meer meldingen binnengekregen over Simpel. Op vele fora waaronder die van Kassa staan eveneens veel klachten. Het bedrijf houdt het namelijk verre van simpel, waardoor geregeld kleine zaken escaleren. Daarnaast doen veel mensen hun beklag over de verslechtering van hun bereik doordat Simpel onlangs van het KPN-netwerk is overgestapt naar dat van T-Mobile. De slogan van de campagne `Nederland houdt van Simpel` wordt dan ook bepaald niet waargemaakt.
Reactie van Simpel:
Jasper de Rooij, de directeur van Simpel*, zei in Kassa dat die dagvaarding natuurlijk nooit had mogen gebeuren en de rechtszaak is inmiddels dan ook stopgezet. Het is een opeenstapeling van fouten geweest, waarvoor hij zijn excuus aanbiedt. Dit soort zaken kan bijna altijd voorkomen worden als Simpel tijdig reageert. We hebben nu wel al een actief webcare-team, maar de klachtenafhandeling duurt helaas te lang en we moeten ons misschien nog wat flexibeler gaan opstellen. Simpel is heel hard gegroeid en dat succes is ons een beetje boven het hoofd gegroeid. Maar daar mag de klant natuurlijk niet de dupe van zijn, aldus de Rooij.
*Sinds september 2010 is Simpel (opgericht in 2007) onderdeel van T-Mobile geworden, maar het blijft wel een apart merk dat alleen sim only abonnementen van 24 maanden aanbiedt. Simpel voert een `open acceptatiebeleid` door als enige telecombedrijf geen bkr-kredietcheck te doen. Dat betekent dat men een voorschot dient te betalen als men over de belbundel heengaat, omdat het bedrijf dus niet weet of iemand kredietwaardig is.
Verdere informatie kunt u op de site van Simpel vinden en kijk vooraf altijd goed naar de algemene voorwaarden.
Tot slot
Heeft u ook een probleem met Simpel, meld het ons en Simpel . Verder kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie Telecom als u er met Simpel niet uitkomt.
Als u bent ingelogd, kunt u hieronder ook meediscussiëren.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor