Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Simpel blijft onbereikbaar voor klachten

05-05-2012
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
67.jpg
Hoe simpel is Simpel? "Probeer de klantenservice van Simpel maar eens te bereiken"! "Je staat zo twintig minuten in de wacht". "Je krijgt gewoon niemand persoonlijk aan de lijn". Een greep uit de reacties die wij via de mail binnenkregen over Simpel. Telecomprovider Simpel biedt een Sim only abonnement aan (dat wil zeggen zonder toestel) tegen zeer aantrekkelijke tarieven. Heel handig als uw oude telefoon nog niet aan vervanging toe is en u goedkoop wilt kunnen bellen. Als er problemen ontstaan, dan lost Simpel die niet simpelweg even op.
Vele simpele klachten
Kassa heeft veel meer meldingen binnenkregen over Simpel. Op veel fora, waaronder die van Kassa , staan eveneens veel klachten. Ondanks toezeggingen in onze uitzending van 5 maart 2011, door de directeur van Simpel, houden de klachten aan. Het bedrijf houdt het namelijk verre van simpel, waardoor geregeld kleine zaken escaleren. Eén van de grootste klachten is dat het bedrijf niet of nauwelijks te bereiken is. Of dat de administratie van Simpel niet op orde is. "Probeer maar eens een ander bankrekeningnummer, waar de automatische afschrijving van afgeschreven moet worden, door te geven". Velen lopen hier tegenaan. In de studio praten we met vier (ex)klanten van Simpel over hun ervaringen.
Reactie Simpel
Van Simpel kregen wij een reactie voorafgaand aan de uitzending: "sinds vorig jaar zijn er forse verbeteringen doorgevoerd in de processen van Simpel. Om de dienstverlening aan de snel groeiende groep klanten structureel verder te verbeteren voert Simpel momenteel noodzakelijke omvangrijke wijzigingen door aan haar systemen. Hierdoor zijn sommige diensten tijdelijk beperkt beschikbaar geweest wat wij zeer betreuren en waarop wij actie ondernemen." Over de klachten van de klanten in de studio schrijft Simpel: "desalniettemin vinden wij de klachten heel vervelend en willen wij de desbetreffende zaken graag inzien om deze klanten alsnog te helpen, hiervan te leren en onze dienstverlening verder te verbeteren. Wij zullen er alles aan doen om deze klachten in overleg met de desbetreffende klanten op te lossen."
Simpel van T-Mobile
Sinds september 2010 is Simpel (opgericht in 2007) onderdeel van T-Mobile. Simpel is een apart merk dat alleen sim only abonnementen van 24-maanden aanbiedt. Simpel voert een 'open acceptatiebeleid' door als enige telecombedrijf geen BKR-kredietcheck te doen. Dat betekent dat men een voorschot dient te betalen als men over de belbundel heengaat, omdat het bedrijf dus niet weet of iemand kredietwaardig is. Meer informatie kunt u op de site van Simpel vinden. Kijk vooraf altijd goed naar de algemene voorwaarden. Heeft u ook een probleem met Simpel, meld het ons en Simpel. Verder kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie Telecom als u er met Simpel niet uitkomt.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!