Kassa

Schiphol krijgt stortvloed aan vliegclaims

  •  
12-05-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vluchten schiphol vertraging 930x520
Schiphol wordt volgende week namens honderden gedupeerden formeel aansprakelijk gesteld voor urenlange wachtrijen, waardoor veel reizigers hun vlucht misten. Ook vliegmaatschappijen die hen op kosten joegen met veel duurdere vervangingstickets, krijgen brieven in de bus.
Onredelijke vertragingen
Dat zeggen juristen Alexander Colenbrander (Claimingo) en Frans de Bray (ReisRecht) vrijdag in De Telegraaf. ,,Wij gaan voor dubbele aansprakelijkheid. Wachttijd komt grotendeels voor rekening van securitychecks van de luchthaven. Maar de luchtvaartmaatschappij, waar je moet inchecken of je koffer afgeven, en de staat, die over de paspoortcontrole gaat, kunnen mede schuld hebben aan onredelijke vertragingen'', meent Colenbrander. Vliegpassagiers gaan die schade, zoals extra kosten, claimen bij alle betrokken partijen.
Een dertigtal klachten en claims
Schiphol zegt tegen de krant tot nu toe een dertigtal klachten en claims van passagiers in de meivakantie te hebben binnengekregen.
Bron: De Telegraaf
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!