Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Ryanair maakt het klanten lastig'

27-10-2016
leestijd 1 minuten
vliegtuig_930x520
Ryanair maakt het nog altijd te lastig voor klanten om compensatie te vragen voor langdurige vertragingen. Dat stelde de belangenbehartiger van vertraagde vliegtuigpassagiers EUclaim donderdag.
Algemene voorwaarden aangepast
Ryanair heeft in zijn algemene voorwaarden bepaald dat passagiers eerst bij de luchtvaartmaatschappij moeten aankloppen en pas na 28 dagen een claim kunnen indienen via een derde partij. Dat is een verbetering ten opzichte van de oude voorwaarden, waarin de Ierse prijsvechter claims via derde partijen helemaal uitsloot. Maar volgens EUclaim handelt Ryanair nog altijd in strijd met de wet.
Meer dan drie uur
Volgens EUclaim probeert Ryanair met zijn algemene voorwaarden onder die verplichting uit te komen. Vliegtuigpassagiers die met meer dan drie uur vertraging aankomen op hun eindbestemming kunnen onder voorwaarden in aanmerking komen voor een schadevergoeding. ANP

Meer over:

ryanair
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor