Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Ruim een jaar doorbetalen voor opgezegde dienst bij KPN

  •  
08-11-2014
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
56 keer bekeken
  •  
195x90_geld4_05.jpg
Shirley van 't Wout betaalt al dertien maanden voor een dienst die ze in september 2013 bij KPN heeft opgezegd. Het lukt het telecombedrijf maar niet om de betalingsverplichting stop te zetten.
Belabonnement
Shirley heeft een 3-in-1 pakket bij KPN. Aangezien ze nauwelijks belt met haar vaste telefoon, wil ze het 'onbeperkt bellen abonnement' opzeggen, en het televisie-en-internet-gedeelte behouden. Dat kan en KPN bevestigt dat Shirley en haar man in het vervolg per minuut voor telefonie kunnen gaan betalen. Op de rekeningen die daarna komen, blijft €15,25 doorberekend staan voor 'onbeperkt bellen'.
Bellen
Zo weinig als Shirley eerst belde, zo veel belt ze nu, met KPN wel te verstaan. Hoe vaak ze ook uitlegt dat ze geen gebruik meer wil maken van het belabonnement, de rekeningen blijven ongewijzigd.
Prijsverhoging
Negen maanden lang betaalt Shirley €15,25 voor een dienst die ze al lang heeft opgezegd. Het wordt allemaal nog gekker. KPN voert een prijsverhoging door voor het 'onbeperkt bellen abonnement'. Vanaf juli 2014 moet Shirley €16,50 gaan betalen! Een prijsverhoging kan dus blijkbaar wel, maar het maandbedrag op nul euro zetten, lukt KPN maar niet.
Deurwaarder
Shirley is het zat en geeft aan bij KPN dat ze de kosten voor het belabonnement niet meer wil betalen. Dan wordt haar duidelijk vertelt dat als ze dat doet, ze een betaalachterstand oploopt en de kosten via een deurwaarder zullen worden verhaald, voor een opgezegde dienst!
Belbus
We gaan langs bij KPN en komen erachter dat KPN ondanks alle telefoontjes van Shirley nooit is gaan onderzoeken wat er nou werkelijk aan de hand was met het systeem. Pas nu de Belbus aan de bel trekt, heeft KPN ontdekt dat er een fout is in het computersysteem van KPN waar Shirley de dupe van is geworden. KPN noemt het technische probleem een 'duplicate voip', maar kan aan Belbuspresentator Rutger Verhoeven eigenlijk niet uitleggen wat die term inhoudt.
Oplossing
KPN schaamt zich voor de manier waarop dit allemaal is gegaan. Aangezien het een complex probleem is heeft KPN tot december nodig om het abonnement te wijzigen. Het bedrijf betaalt Shirley het teveel betaalde abonnementsgeld terug en biedt haar compensatie voor de overige geleden schade.
Hulp nodig?
Zit jij ook met een probleem en kom je er niet uit? Schakel de Belbus in! Mail naar belbus@vara.nl of schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor