Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ruim 77.000 klachten over dure ov-chipkaart

10-12-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
trein-sprinter-930x520
De ov-chipkaartactie van de Consumentenbond blijkt een groot succes. De petitie, waarmee mensen konden aangeven dat ze de ov-kaart te duur vinden, sloot woensdag na anderhalve week met 77.731 steunbetuigingen op de teller.
Record
''Ik denk dat we ons punt wel duidelijk kunnen maken. Dit aantal meldingen slaat alle records qua klachten'', aldus woordvoerster Joyce Donat van de Consumentenbond. ''Ons vorige record stond op ruim 55.000 steunbetuigingen. Dat was vorig jaar toen we een petitie hadden voor een lagere premie op de zorgverzekeringen.''
In gesprek
De Consumentenbond wil samen met reizigersclub Rover in gesprek gaan met de vervoerders en TLS, de maker van de kaart. ''In vergelijking met andere landen in Europa betaalt de Nederlandse klant verreweg het meest. Zo moet je bij een onzichtbaar defect 11 euro betalen voor een nieuwe kaart. Dat is nog hoger dan de aanschafprijs. In alle andere Europese landen worden deze kosten niet gerekend.'' Daarnaast zit het de organisaties dwars dat iedere vijf jaar weer 7,50 betaald moet worden voor een nieuwe kaart.Wanneer het gesprek tussen de verschillende partijen plaatsvindt, is nog niet bekend.
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!