Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Ruim 700 klachten bij meldpunt treinkaartje

10-07-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
ov-chipkaart_81.jpg
Ruim 700 treinreizigers hadden donderdag aan het einde van de ochtend hun beklag gedaan bij het meldpunt van de Consumentenbond voor het verdwijnen van het papieren treinkaartje. Nadat de NS woensdag de papieren treinkaartjes had afgeschaft, kunnen reizigers alleen nog met chipkaarten reizen. Klagers zijn vooral boos omdat hun treinreis ingewikkelder en duurder wordt door het verplichte gebruik van de chipkaart, aldus de Consumentenbond donderdag.
Doorn in het oog
De meest gehoorde klacht is dat er voor treinreizen een minimumbedrag van 20 euro op de chipkaart moet staan en dat de kaart zelf ook nog eens 7,50 euro kost. Ook de toeslag van 1 euro die wordt berekend bij aanschaf van een eenmalig papieren chipkaartje, is veel reizigers een doorn in het oog.
Omslachtige manier
Andere klachten gaan over de aantasting van de privacy door het verplichte in- en uitchecken, het ingewikkelde gebruik van meereiskorting of keuzedagen, problemen met reizen buiten het vaste traject en de omslachtige manier om geld van de chipkaart terug te storten. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor