Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Roer moet om bij alle winkels'

21-12-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
shoppingbags_05.jpg
Niet alleen 'stenen' winkels, ook webwinkels moeten een andere koers gaan varen om het jaar 2020 te halen, lieten onderzoekers van het bureau GfK woensdag weten.
Veranderend winkelgedrag
,,Consumenten laten in alle sectoren en veranderend winkelgedrag zien, waarin ruimte is voor zowel websites als gewone winkels,'' aldus de Bricks & Clicks Monitor, die gemaakt is in opdracht van IMNetworks, een onderneming die advertentieruimte exploiteert op vergelijkingssites. Uit het onderzoek naar winkelgedrag van Nederlandse huishoudens blijkt bijvoorbeeld dat online kopen van fietsen nauwelijks aantrekkingskracht heeft, en dat er een voorkeur is voor de traditionele fietsenwinkel. Dat ligt anders bij consumentenelektronica.
De deur uit
,,In 2020 zullen consumenten nog steeds de deur uit gaan om winkels te bezoeken, maar die winkels moeten dan wel iets toevoegen aan het aanbod online. De meerwaarde zit in de beleving van de klant.''
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor