Reizigers NS minder tevreden
17-04-2010
• leestijd 1 minuten
Reizigers zijn minder tevreden over de dienstverlening van de Nederlandse Spoorwegen (NS). Dat blijkt uit het vrijdag gepubliceerde onderzoek over de klanttevredenheid en punctualiteit bij de NS in het eerste kwartaal.
Het aantal klanten dat als algemeen oordeel het cijfer zeven of hoger gaf, liep terug van 77 procent vorig jaar naar 73 procent. De tevredenheid van reizigers over het op tijd rijden van de treinen ging terug van 51 procent naar 46 procent. De waardering voor de informatie bij ontregelingen daalde met 2 procentpunt tot 54 procent. De lagere waardering is vooral het gevolg van de ontregelingen van het spoor door het extreme winterweer.
Beter te spreken waren klanten over de sociale veiligheid in de trein en op het station. De waardering steeg 1 procentpunt. De klantgerichtheid van het personeel is constant gebleven, aldus het oordeel van de passagiers, wat ook geldt voor de beschikbaarheid van zitplaatsen.
Bron: ANP