Reiziger is moe van bureaucratie in het ov
28-01-2014
• leestijd 1 minuten
Reizigers in het openbaar vervoer ergeren zich aan onduidelijkheid en bureaucratie bij klachten waar meerdere vervoerders bij betrokken zijn. Dat blijkt uit het jaaroverzicht over 2013 van het OV Loket dat dinsdag verschijnt, meldt Sp!ts.
Beter samenwerken
De ombudsman voor het openbaar vervoer roept vervoersbedrijven daarom op om beter met elkaar te gaan samenwerken in het ‘versnipperde’ OV-landschap.
„Reizigers worden steeds vaker moedeloos van de bureaucratie en de onpersoonlijke behandeling die hen ten deel valt”, verwoord het OV Loket de binnengekomen klachten.
Klachtenregen
Vooral over geld terug bij vertraging voor een reis met meerdere vervoerders, regende het klachten. Andere irritaties gaan over problemen met de hoogte van tarieven, het in- en uitchecken, de klantenservice en gedoe met opzeggen of verlengen van abonnementen.
ANP/Sp!ts