Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Reclamefolders populair in crisistijd

12-05-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
4097971.jpg
In deze crisistijd kunnen bedrijven de consument het beste bestoken met folders. Dat blijkt uit een onderzoek van Frank Quix. De resultaten worden vandaag gepresenteerd tijdens de 'Nationale dag van de Brievenbusreclame'.
Folders zijn bijna net zo effectief als televisiereclame, alleen dan een stuk goedkoper. Brievenbusreclame is een goede manier om reclame te maken als bezuinigend bedrijf, aldus Quiz.
Nederlanders kijken per jaar meer dan 1100 uur televisie en bladeren 44 uur door folders. Folders bestaan echter geheel uit reclame. Zodra de consument ernaar kijkt heeft een bedrijf 'beet'. Dit geldt niet met televisie. Zeven procent van de zendtijd bestaat uit reclame. Daarnaast waarderen consumenten de brievenbusreclame meer dan de commercials op televisie.
Uit het onderzoek kwam onder meer dat 26 procent tv-reclame leuk vindt. 46 procent van de respondenten vindt de reclames irritant. 33 procent vindt het bekijken van folders leuk. Slechts 11,5 procent vindt folders irritant. Internetreclame scoort het minst goed. Meer dan de helft van de Nederlanders noemt online-reclame irritant. Nederlanders oordelen milder over advertenties in kranten. De meeste mensen staan hier vrij neutraal tegenover.
Bron: Retailnews.nl

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor