Reclamefolders populair in crisistijd
12-05-2009
• leestijd 1 minuten
In deze crisistijd kunnen bedrijven de consument het beste bestoken met folders. Dat blijkt uit een onderzoek van Frank Quix. De resultaten worden vandaag gepresenteerd tijdens de 'Nationale dag van de Brievenbusreclame'.
Folders zijn bijna net zo effectief als televisiereclame, alleen dan een stuk goedkoper. Brievenbusreclame is een goede manier om reclame te maken als bezuinigend bedrijf, aldus Quiz.
Nederlanders kijken per jaar meer dan 1100 uur televisie en bladeren 44 uur door folders. Folders bestaan echter geheel uit reclame. Zodra de consument ernaar kijkt heeft een bedrijf 'beet'. Dit geldt niet met televisie. Zeven procent van de zendtijd bestaat uit reclame. Daarnaast waarderen consumenten de brievenbusreclame meer dan de commercials op televisie.
Uit het onderzoek kwam onder meer dat 26 procent tv-reclame leuk vindt. 46 procent van de respondenten vindt de reclames irritant. 33 procent vindt het bekijken van folders leuk. Slechts 11,5 procent vindt folders irritant. Internetreclame scoort het minst goed. Meer dan de helft van de Nederlanders noemt online-reclame irritant. Nederlanders oordelen milder over advertenties in kranten. De meeste mensen staan hier vrij neutraal tegenover.
Bron: Retailnews.nl