Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Reclame melk AH misleidend

06-08-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
melk_01.jpg
Albert Heijn maakt misleidende reclame voor halfvolle melk, oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC) in een zaak die was aangespannen door een biologische boerin. Het stoorde haar dat Albert Heijn op de verpakking meldt dat het gaat om melk van Hollandse weide, terwijl die ook van koeien kan komen die voortdurend op stal staan.
Volgens de commissie kan door de reclame de onjuiste indruk ontstaan dat de melk geheel afkomstig is van koeien die ten minste een deel van het jaar in de wei staan. Volgens de supermarktketen komt een ,,aanzienlijk percentage'' van de melk van koeien met weidegang.
Wakker Dier is blij met de uitspraak. Deze actiegroep voert al jaren campagne om dieren in de wei te houden en wil dat supermarkten ophouden met de verkoop van ,,stalmelk''. Bron: ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!