'Publiciteitsstunt' rond Oad stoort curatoren
03-10-2013
• leestijd 1 minuten
De curatoren van Oad zijn gepikeerd over een ,,goedkope publiciteitsstunt'' waarmee concurrent Floow Travel probeert garen te spinnen bij het faillissement van de reisgroep. Dat bedrijf zei donderdag een deel van de wintersportboekingen over te nemen, maar van een deal is helemaal geen sprake, zei een woordvoerder.
Hinder onderhandelingen
De curatoren hebben kopers gevonden voor de meeste bedrijfsonderdelen, maar zijn nog in gesprek met partijen die touroperator Oad Reizen willen overnemen. ,,Als die dan in de media lezen dat over een groot deel van de wintersportreizen al een akkoord is gesloten, kan dat de onderhandelingen hinderen'', zei de woordvoerder.
Verrast
Er zijn volgens de zegsman meer aanbieders die het bankroet van Oad aangrijpen om de publiciteit te zoeken. ,,We zijn daar de laatste week vaker door verrast, maar dit is de eerste keer dat de curatoren zich geroepen voelen om erop te reageren'', zei hij. Hij kon nog niet zeggen of de curatoren stappen zullen ondernemen tegen het bedrijf.
'Niet de bedoeling'
Directeur Maarten Lips van Floow Travel liet weten dat er inderdaad geen sprake is van ,,een transactie van activa of passiva'' met Oad. ,,Het is ook nooit mijn bedoeling geweest om die indruk te wekken'', zei hij. ANP