Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Weer een voorbeeld wat privatisering heeft gebracht. Een hoop ellende !! Tijd dat alle privatisering wordt teruggedraaid
Het is al duur genoeg en ondanks dat de prestaties niet geweldig zijn word het elk jaar meer verhoogd dan de inflatie , ik zou zeggen een aantel directeuren eruit dat levert al vele miljoenen op , en een aantal woordvoerders daar zijn er ook veel te veel van !
Een trein moet schoon zijn. Daar mag, voor de gewone gebruiker, geen prijskaartje aan hangen. Mensen die gepakt worden omdat ze de boel willens en wetens meer dan normaal vervuilen mogen van mij wel een rekening krijgen voor extra schoonmaak werkzaamheden. Maar bij ons in Zeeuws-Vlaanderen is helemaal geen trein, Mij zal het dus eigenlijk een zorg zijn!
voor de prijzen die ns rekent, mag je best schone treinen verwachten !
Een treinkaartje kost al genoeg en NS is zelfs duurder als andere (trein)vervoerders! de reis beginnen bij NS of een andere vervoerder maakt uit wat de totaalprijs van de rit is. En laat eerste die baas (en wat mede directie) iets inleveren en daarvan de schoonmakers betalen. Misschien dat ze dan zo de kilometerprijs wat verder onder die van een auto kunnen krijgen. Het is al zo dat een auto (vanaf twee personen die samen reizen) goedkoper is!
Geen last van vieze treinen als iedereen zijn eigen troep meeneemt hebben de schoonmakers ook minder werk.Men gooit liever de troep van zich af .
Dat geld moet dan wel naar de schoonmakers. Er worden idiote eisen aan ze gesteld, hoe kun je nu voldoening hebben van je werk als je te weinig tijd krijgt om het goed te doen?En het publiek zou zich ook beter kunnen gedragen.
Maar dan moeten de grote jongens ook weer extra bonus krijgen, toch..........?
Ik vind, als iedere inwoner in Nederland, die ook loonbelasting moet betalen. 1% Openbaar Vervoer belasting zou betalen. Kon iedereen gratis met het Openbaar Vervoer reizen. Dan komt er voldoende geld binnen, om alles te kunnen verwezenlijken. En daar kunnen zelfs normale salarissen tot 1x modale salarissen van betaald worden. Het heeft namelijk geen zin, steeds meer treinen op 1 uur te laten rijden in de Randstad. Want ook de uithoeken willen graag vervoer hebben. Maar dan moeten de treinen allemaal weer terug in EEN hand komen en Staatsbedrijf worden. Dat brengt rust in het hoenderhok. De bestaande regiotreinen, vallen gewoon weer onder de NS en kunnen daardoor beter op de wensen van de reiziger inspelen. Hun investeringen gaan dan ook niet verloren. Omdat de medewerkers allemaal uit 1 pot worden betaald en ook uit 1 pot allemaal de zelfde bedrijfspensioen qua bedrag krijgen uitgekeerd. Je rijdt dan wel met de Arriva, maar de Arriva en andere regiolijnen zijn onderdeel van het moederbedrijf NS. Er worden ook geen lijnen meer in de verkoop gezet. Samen vormt men met ProRail weer EEN sterke Openbaar Vervoer Maatschappij. Waar alles mogelijk is. Terug naar het oude klassieke systeem. Alles in eigen huis doen, niet alleen reparatie, onderhoud, maar ook zelf ontwikkelen van trekpaarden enz. Nederland moet zich onafhankelijk op stellen van de rest en niet zo als nu, afhankelijk van buitenlandse OV maatschappijen. Dat levert ook weer meer werkplekken op en vakmensen. Meer spoor aanleggen, spoor over de Afsluitdijk, meer eindpunten met elkaar verbinden. Meer spoor uitbreiding en minder tot geen wegen aanleg meer.
Van 125 mln naar 160 mln km afgelegd ? Dan ook daarvoor betaald, zonder dat er veel extra rails, treinen enz voor bijgekomen zijn, dus fors extra inkomen voor proRail. Gewoon: meer handhaven, en boetes uitdelen. Spoorwegpolitie erbij moeten halen: dan ook extra kosten bij de "dwarsliggers" in rekening brengen.Mijn kleindochter ( 3 1/2 ) speciaal aan de treinmeneer latenvragen: met schonen en uit op krant staan op de kussens om naar buiten tekijken ? Ja, dat mocht.
Helaas ben ik nood gedwongen vorig jaar enkele keren heen en weer met de intercity van Arnhem naar Amsterdam geweest, door een plas probleem moet ik vaker een toilet bezoeken. Ik zal U de toestand niet verder omschrijven , maar als het even kan geen Trein meer.
Ik ging 'n paar weken geleden ook s'morgens om 9 uur met de intercity van den Bosch naar Maastricht.Halfweg de reis ging ik naar het toilet,nou ik schrok me dood.Het leek wel een derde wereld hol!Ze verschrikkelijk smerig!De toiletpot was groen uitgeslagen,nou dat is dus achterstallig onderhoud en anders niks,dat komt echt niet van 1 dag!De afvalbak liep over.Ze weten toch dat het voor 9 uur heel druk is in de trein,dus snap ik niet dat ze dan na de spits, niet even die bakken leeg maken en 'n keer door het toilet poetsen.Ik heb mijn plas maar opgehouden tot ik in Maastricht was,want ik waagde me echt niet in zo'n vies 'hol'!Vorige week reisde ik met een sprinter,nou een verademing,keurig netjes!Dus het kan wel.
wij reizen veel naar Amsterdam met de internationale trein (rechtstreeks) en die zijn bijna altijd schoon. Soms een kleine uitzondering.Wanneer alle mensen gewoon hun eigen rotzooi bij het station in de bakken doen is er niks aan de hand. Ideaal, weet dat het niet altijd zo is, jammer toch?
Een schone trein moet vanzelfsprekend zijn. Deze week ging ik naar het toilet in de intercity van Deventer naar Breda. Nog nooit zo'n smerig toilet meegemaakt. De bodem volledig ingesmeerd met zeep uit het reservoir, in het wasbakje ook zeep vermengd met viezigheid. na afloop plakten mijn schoenen aan de treinbodem vast.
Werk zelf in een ziekenhuis, zou u daar ook meer voor willen betalen indien het schoner (dan wanneer) is?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!