Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Problemen Wanadoo Livebox

14-05-2005
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
Zestien april besteedden we in Kassa aandacht aan Wanadoo; we kregen enorm veel klachten binnen over de livebox, een apparaat waarmee je kunt internetten en digitaal telefoneren. Vooral het telefoneren werkte in veel gevallen niet.
Reden om Wanadoo uit te nodigen in de studio, maar die uitnodiging werd geweigerd. Schriftelijk liet het bedrijf weten de problemen te onderkennen en hard aan een oplossing te werken; eind april zouden de klachten opgelost moeten zijn. Maar dat bleek niet uit Kassa's mailbox die vol bleef lopen met klachten over de livebox; reden om Wanadoo opnieuw uit te nodigen. Maar Wanadoo had aan de eerdere verklaring niets toe te voegen en weigerde te komen. Reden voor Kassa om dan maar naar Wanadoo te gaan! Na veel gepraat over en weer mocht Felix Meurders Paul Lempers, marketing director van Wanadoo, alle bij Kassa binnengekomen klachten overhandigen, en hem om opheldering vragen. Er wordt volgens Paul Lempers nog steeds hard gewerkt om alle problemen-met name bij het telefoneren via de livebox-op te lossen, maar het zal zeker nog enkele weken duren voor alle problemen de wereld uit zijn. Hij had gelukkig ook beter nieuws te melden. Zoals al eerder aan de telefonie abonnees beloofd, krijgen zij allemaal € 10,- terug; bovendien zal gekeken worden naar gevallen waarbij mensen meer kosten hebben gemaakt dan die € 10,-., en naar een passende oplossing worden gezocht. Verder is er een coulance regeling in het leven geroepen waardoor abonnees van Wanadoo hun telefoon abonnement tussentijds kunnen opzeggen (LET WEL: dit geldt dus niet voor het internet abonnement!).
Het spijt Paul Lempers dat de livebox niet naar behoren werkt. Wanadoo werd overvallen door de grote aantallen nieuwe abonnees , en de technische problemen met de livebox, die aan het licht kwamen.  Hierdoor werd ook duidelijk dat de helpdesk zwaar onderbemand was-heel veel mensen met klachten, veel te weinig mensen om de telefoon te bantwoorden; dat probleem is volgens Lempers nu opgelost. Tot ook de andere problemen zijn opgelost wordt er in ieder geval geen campagne gevoerd om nieuwe telefonie abonnees te werven.
Kassa blijft het nauwlettend in de gaten houden, dus als uw livebox niet werkt: mail ons  en vermeld ook het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent!
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor