Telecomprovider Ziggo gaat de tarieven voor de meeste internetabonnementen per 1 juli 2022 verhogen. Klanten gaan vanaf die datum meer betalen en zijn dus duurder uit. De provider zegt dat de tarieven verhoogd worden omdat ze zelf ook meer kosten moeten maken. Wat betekent dit voor jouw abonnementsprijs?
Op de website van Ziggo valt te lezen dat er per 1 juli 2022 sprake is van nieuwe tarieven. Voor de meeste abonnementen geldt dat het maandelijkse abonnementsbedrag omhoog gaat: consumenten gaan dus meer betalen voor hun internetabonnement en zijn duurder uit.
RTL Nieuws weet te vertellen dat dat te maken heeft met zowel een forse stijging van het dataverbruik als met gestegen uitgaven, en tekent het volgende op namens de provider: "Dat is helaas onvermijdelijk nu we geconfronteerd worden met flink hogere kosten voor bijvoorbeeld netwerkapparatuur en energie."
Op de algemene tarievenpagina staat geen gedetailleerde informatie, maar wie doorklikt naar de overzichtspagina's van losse abonnementen en combinatiepakketten, ziet daar per abonnementsvorm het huidige tarief én het nieuwe tarief. Volgens RTL Nieuws is de prijsstijging gemiddeld 2,12 euro per maand en is dat omgerekend naar procenten een stijging van 3,5%.
De grootste prijswijzigingen doen zich voor bij de pakketten. We zetten ze hieronder even op een rij:
Heb je een los internetpakket, en dus geen combinatiepakket met TV of een Alles-in-1 pakket? Dan zijn de wijzigingen geringer:
Overige abonnementstarieven blijven ongewijzigd, behalve in het geval van mensen die Volop Bellen hebben afgesloten bovenop hun Vast Bellen-abonnement. De abonnementsprijs voor dit aanvullende pakket gaat van 12,95 euro naar 13,95 euro per maand.
Daarnaast staat in de nieuwe Algemene Voorwaarden van de telecomprovider (hier te lezen in .pdf-formaat) dat ze voortaan het recht hebben om de tarieven jaarlijks te indexeren.
In de voorwaarden staat daarover het volgende: "Ziggo heeft het recht om de vergoedingen en tarieven jaarlijks te indexeren tot een percentage gelijk aan de CBS consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. Als Ziggo de tarieven indexeert, vindt dat plaats op 1 juli op basis van de gemiddelde inflatie in het voorgaande kalenderjaar. Als de CBS consumentenprijsindex negatief is, worden de prijzen niet aangepast."
Niet al te lang geleden schreven we een artikel over een aanstaande verhoging van de internetsnelheid voor verschillende Ziggo-abonnementen. Daar werd met enige regelmaat op gereageerd met een opmerking in termen van "Dan zullen de tarieven binnenkort ook wel omhoog gaan", en diegenen hadden het dan toch echt bij het rechte eind.
Wil jij nog eens nalezen wat de nieuwe internetsnelheid van jouw abonnement wordt? Lees het via onderstaande artikel nog eens na:
Bron: RTL Nieuws, Ziggo
Ik stap over na KPN want zo'n bedrijf die miljarden verdient gaan de prijzen flink verhogen en dat aksepteer ik niet
Slimmigheidje van Ziggo Sinds enkele jaren biedt Ziggo haar klanten de Wifi Pods aan, om het wifi signaal binnenshuis te versterken. De kunnen voor €1,25 per stuk per maand worden gehuurd of voor €45 per stuk worden gekocht. Kennelijk loopt dit product niet zo goed, want sinds enkele weken krijgen trouwe klanten van Ziggo als blijk van waardering twee van deze Pods “gratis” thuisgestuurd. Een leuk gebaar van Ziggo, zou je zeggen, maar mijn aanvankelijke scepsis over dit cadeautjes bleek al snel gegrond. Nog geen week na de ontvangst van dit presentje ontving ik per email de aankondiging van een prijsverhoging van mijn abonnement van maar liefst €4,50 per maand (€54,00 per jaar). Het cadeautje is dus een zeer dure sigaar uit eigen doos gebleken.
Zat er natuurlijk aan te komen na de verhoging van de internetsnelheid waar bijna niemand op zit te wachten. En dan jaarlijks indexeren. Mijn aanvullend pensioen is al 15 jaar niet geïndexeerd. Maar ja, de bobo’s zullen wel een grote bonus krijgen, net als bij Philips. Dat geld moet toch ergens vandaan komen. Tijd om eens rond te kijken naar een andere provider.
Ik mis de goedkope Basic Internet van 40/5 Mb.... van €32,50 naar €35,- zal gaan maar nog steeds voor vele snel genoeg, ik heb geen 75/10 of nog meer nodig! Als je geen Game speelde, op enkele TV's You Tube keek en surf online en mail ophaalde is er geen noodzaak voor sneller, inloggen op mijnZiggo en aanpassen die hap... de TV kan de kanalen vaak zelf vinden dus ook geen kastje met opname nodig. Bij 99% bleef bij kaal Internet die gewoon werken!
Wat ziggo zeg klopt volgens mij niet want bij elke snelheids verhoging gaat iets later de prijs omhoog Terwijl de snelheids verhoging helemaal niet nodig is het is al snel genoeg
Je ontkomt niet aan deze eenzijdige acties. Er is geen keuze mogelijkheid mbt zenders ook al kijk je die niet! Er zou een meer klant specifieke set gekozen moeten worden. Dan is value voor je geld meer van toepassing. Dit is monopoly gedrag.
De prijzen voor internet zijn veel te hoog dit kan veel lager voor Formule 1 en Voetbal moet je dan weer extra betalen En zoveel is er niet op tv
KPN verhoogt ook de tarieven. Andere providers zullen ook wel volgen. Waarom er over Ziggo een uitgebreid artikel geplaatst moet worden, is me daarom een raadsel.
Te gek voor woorden. Bijna € 100,00 voor wat . Kassa en consumentenbond Doe hier wat aan. Kan dit zomaar een bedrijf dat zoveel winst maakt. We worden aan.alle kanten kaalgeplukt. Mensen stoppen straks met alles en gaan we weer naar de telefooncel en betalen we enkelt voor alleen Nederlandse zenders. Willen ze dat ,stop dan met die idiote verhoging. Het is niet meer op te brengen.
Telefooncel? Die bestaat al jaren niet meer, hoor. Als je geen 100 euro kan betalen, kan je ook voor het goedkoopste pakket kiezen.
Waarom gaan de prijzen van de duurste abonnementen omlaag? Inkomensklasse discriminatie heet dat.
Een teken dat deze altijdal te hoog zijn geweest. Ok deze naar benden en dan halen ze het gewoon terug bij de andere abonnementen. Dat noemen ze, broekzak vastzak. Inhalige zootje.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!