Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Prijsstunten niet altijd zinnig'

12-08-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
3563590.jpg
Om klanten in tijden van crisis aan een bepaald merk te binden, is stunten met de prijs lang niet altijd de goede oplossing. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS Nipo naar de merktrouw van Europese consumenten, dat dinsdag is gepubliceerd.
Het verlagen van de prijs zou eigenlijk alleen helpen bij producten die al in een laag prijssegment vallen, waaronder huismerken.
Wanneer merken in het midden- of hogere segment hun prijzen verlagen, lijken consumenten juist het vertrouwen in dat merk te verliezen. Drie op de tien ondervraagden gaf in dit geval aan dat ze ,,allemaal hetzelfde zeggen'' over het verlagen van de prijzen.
Deze merken kunnen zich ook in tijden van crisis beter profileren met boodschappen over 'kwaliteit' en 'vertrouwen'.
Bron: ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor