Prettige chaos rond mode-items Jimmy Choo
14-11-2009
• leestijd 1 minuten
Een prettige chaos. Zo omschreef een woordvoerster van kledingbedrijf H&M zaterdag de situatie in de winkels van de Zweedse modeketen. Wereldwijd bracht H&M een speciale collectie van de Britse modekoning Jimmy Choo op de markt. Het ging om niet alleen om zijn beroemde schoenen. Voor de gelegenheid ontwierp Choo ook accessoires voor mannen en vrouwen en enkele jurkjes.
H&M heeft al eerder betaalbare prêt à porter van beroemde ontwerpers aan de man gebracht, zoals van Matthew Williamson, Roberto Cavalli en Viktor & Rolf. Waren bij vorige verkoopacties de producten van de ontwerpers snel uitverkocht, deze keer pakte de winkelketen het anders aan. In vijf winkels in de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht werden steeds kleine groepjes klanten binnengelaten om hun slag te slaan. Ze kregen tien minuten om inkopen te doen, daarna mocht een volgend groepje naar binnen.
Volgens de woordvoerster van de modeketen is deze aanpak een groot succes. ,,Voorheen waren we na vijf minuten al door de voorraad heen, nu heeft iedereen een kans.'' Zaterdagmiddag stonden er nog steeds lange rijen voor de winkels. Sommige fans van Choo hadden zich vanaf 05.00 uur al voor de winkels verzameld. De modeartikelen van Jimmy Choo waren zaterdag al op de website Marktplaats.nl te koop.
Bron: ANP