Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Pretparken lijden onder kortingacties'

25-04-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
efteling_09.jpg
Het wordt voor pretparken steeds moeilijker om geld te verdienen. Meer dan de helft van de bezoekers betaalt niet meer de volle entreeprijs, maar heeft een kortingskaartje op zak. Pretparken concurreren elkaar op die manier kapot, zeggen recreatie-experts zaterdag in de Volkskrant.
Er zijn niet alleen bijzonder veel dagattracties in Nederland (pretparken, musea, dierentuinen), maar er zijn ook veel manieren om korting op de entree te krijgen, bijvoorbeeld via sites als Groupon, Vakantieveilingen, maar ook via spaaracties van supermarkten.
Een manier om pretparken toch rendabel te laten draaien, zou volgens de experts kunnen zijn de entreeprijs dynamisch te maken: je betaalt minder bij een rustige dag met slecht weer, maar juist meer bij zonnig weer en flinke toeloop.
ANP

Meer over:

diginieuws, pretpark
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!