'Pretium moet duidelijk zijn over contractaanpassing'
21-07-2009
• leestijd 1 minuten
Telecombedrijf Pretium moet klanten veel duidelijker laten weten dat de onderneming het contract aanpast. Dat heeft staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) dinsdag geantwoord op vragen van het CDA over de werkwijze van het bedrijf.
Het CDA klom in de pen na een brief die Pretium klanten stuurde met de boodschap dat zij 's nachts en in het weekeinde voortaan gratis kunnen bellen. Ondanks de aanpassing blijft de prijs van het nieuwe abonnement gelijk. Volgens Heemskerk is in dit geval niet duidelijk wat de contractuele gevolgen voor de klant zijn en of die door de omzetting wellicht langer vastzit aan het contract dan voor de wijziging. ,,De consument moet op transparante wijze geïnformeerd worden over zijn rechten en plichten en de algemene voorwaarden. Het is belangrijk dat een consument op een goede manier zijn keuzes kan maken. Dit betekent op de juiste wijze informatie krijgen over kwaliteit, prijzen en de voorwaarden van een contract, waaronder in het bijzonder de looptijd van het contract'', schrijft de bewindsman. Hij denkt dat het goed zou zijn als Pretium die informatie voortaan duidelijk opneemt in brieven aan klanten.
Bron: ANP