Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Pretium moet duidelijk zijn over contractaanpassing'

21-07-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
1891743.jpg
Telecombedrijf Pretium moet klanten veel duidelijker laten weten dat de onderneming het contract aanpast. Dat heeft staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) dinsdag geantwoord op vragen van het CDA over de werkwijze van het bedrijf.
Het CDA klom in de pen na een brief die Pretium klanten stuurde met de boodschap dat zij 's nachts en in het weekeinde voortaan gratis kunnen bellen. Ondanks de aanpassing blijft de prijs van het nieuwe abonnement gelijk. Volgens Heemskerk is in dit geval niet duidelijk wat de contractuele gevolgen voor de klant zijn en of die door de omzetting wellicht langer vastzit aan het contract dan voor de wijziging. ,,De consument moet op transparante wijze geïnformeerd worden over zijn rechten en plichten en de algemene voorwaarden. Het is belangrijk dat een consument op een goede manier zijn keuzes kan maken. Dit betekent op de juiste wijze informatie krijgen over kwaliteit, prijzen en de voorwaarden van een contract, waaronder in het bijzonder de looptijd van het contract'', schrijft de bewindsman. Hij denkt dat het goed zou zijn als Pretium die informatie voortaan duidelijk opneemt in brieven aan klanten.
Bron: ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor