Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Postrubriek: wat wil de Nationale Consumentenenquête van ons weten?

09-06-2010
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
Iedereen heeft vast wel eens een mailtje van de Nationale Consumenten Enquête gekregen. Volgens de mail is deze enquête bedoeld om de wensen en de eisen van de consument beter in kaart te brengen. Wij vroegen ons af of dit dan ook het enige doel is van de enquête. Chris van Doorn, die ons hierover mailde, vraagt zich dit ook af.
Chris van Doorn nam de enquête zeer serieus en vulde deze in. En hij kon er ook nog een reis mee winnen. Hij is er aan begonnen maar heeft deze niet afgemaakt. Hij kwam namelijk tijdens het invullen tot de conclusie dat het niet om een echte enquëte ging. Tot zover geen man overboord.
Echter, de volgende dag werd hij gebeld door een call centre, die hem verwees naar deze internetenquête. De persoonlijke gegevens en zijn antwoorden waren blijkbaar toch opgeslagen, ondanks dat Chris de enquête gestaakt heeft. De gegevens worden dan alsnog gebruikt.
We vroegen uiteraard om een reactie van dit bedrijf. Deze is als volgt: “ Wanneer mensen op de knop "Start enquête" drukken dan geven zij aan hiermee akkoord te gaan met de voorwaarden. ” En in die voorwaarden wordt vermeld dat de gegevens door bedrijven worden gebruikt.
De Nat. Consum. Enquête neemt de klacht van meneer Van Doorn serieus en bekijkt of in de toekomst op een betere, duidelijke manier aangegeven kan worden wanneer de persoonlijke gegevens worden verstuurd. Bijvoorbeeld door bij te houden wanneer de respondent stopt met invullen. Dan zou er een vraag gesteld kunnen worden of je alsnog de gegevens verzonden wilt hebben of niet.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor