Postrubriek: Orange beltegoed 'gratis bellen'
28-05-2010
• leestijd 2 minuten
Wie elke maand voor 10 euro zijn beltegoed opwaardeert bij Orange en aan de voorwaarden voldoet, kan een hele maand 2000 minuten lang bellen met een ander Orange-nummer. Hans Houweling probeerde dit ook uit en kwam tot een verrassende ontdekking.
Meneer Houweling ontdekte namelijk dat Orange voor deze dienst wel degelijk kosten in rekening brengt. Ondanks dat aan alle voorwaarden wordt voldaan, werd het beltegoed steeds lager. Dus kocht Hans Houweling bijna dagelijks nieuw beltegoed.
De klacht werd voorgelegd aan Orange, maar de medewerkers bleken van niets te weten. Op aanraden van Kassa, belde meneer Houweling toch nog eens met de klantenservice van Orange. Tot zijn verbazing werd het probleem erkend. Er zou tevens een compensatie komen voor de kosten die meneer heeft gemaakt.
Toen Kassa belde naar Orange over deze zaak, werd duidelijk dat het probleem bij enkele honderden klanten van Orange Prepay speelt. Daarom heeft het bedrijf naar alle klanten die een gratis nummer hebben ingesteld een smsje gestuurd met deze mededeling voor alle klanten:
“Recent is uw gratis nummer geactiveerd, maar er zijn toch belkosten gemaakt. We herstellen dit door 15 euro beltegoed bij te boeken. Onze excuses. Mvg Orange.”
Maar Hans Houweling heeft voor veel meer dan 15 euro gebeld naar zijn ‘gratis nummer’. Kassa belde daarom weer met Orange en het bedrijf belooft alles uit te gaan zoeken en ‘natuurlijk’ al het teveel betaalde geld terug te boeken.
Ook andere klanten die voor meer dan 15 euro hebben gebeld met het gratis nummer, worden gecompenseerd. Heeft u ook voor meer dan 15 euro gebeld naar het gratis nummer, dan kunt u contact opnemen met Orange via het speciaal opengestelde e-mail adres:
Orange werkt hard om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Iedereen die nu tóch nog betaalt voor het gratis nummer, krijgt automatisch het teveel betaalde bedrag teruggeboekt.