Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Postrubriek

27-05-2010
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
In de postrubriek: Mensen die reeds geboekt hebben en voor deze bestemmingen het hoge tarief hebben betaald, hebben recht op terugbetaling. Verder, Klanten van Casema, @Home en Multikabel hebben de afgelopen week een brief in de bus gekregen waarin het samengaan van deze drie bedrijven wordt aangekondigd. Ziggo is de nieuwe naam.
Vliegtaks (zie ook Kassa 19 januari 2008)
Vanaf 1 juli a.s betaalt u voor een vlucht naar een bestemming in Europa of voor een bestemming korter dan  2500 km € 11,25 vliegbelasting per ticket. Voor alle andere bestemmingen betaalt u € 45 per ticket extra.
Dat hoge tarief gold ook voor bestemmingen in Turkije en de Canarische Eilanden. En daar kwam uit allerlei hoeken protest tegen.
Daarom heeft staatssecretaris de Jager eind april besloten dat het lage tarief ook gaat gelden voor Turkije, de Canarische Eilanden, de Azoren en Madeira.
Mensen die reeds geboekt hebben en voor deze bestemmingen het hoge tarief hebben betaald, hebben daarom recht op terugbetaling van de teveel betaalde vliegtaks. Dat is per ticket € 45 - € 11,25 = € 33, 75.
Een deel van de mensen die reageerden op onze oproep over dit onderwerp, gaf aan dat zij bericht hebben gekregen van hun reisbureau of touroperator dat terugbetaling zal plaatsvinden. Maar een groot deel van de mensen heeft nog niets gehoord.
Houd daarom zelf goed in de gaten of u de teveel betaalde vliegtaks krijgt terugbetaald. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk dat verrekening plaats vind met de tweedetermijn die u vaak pas 6 weken voor vertrek dient te betalen!
Ziggo
Klanten van Casema, @ Home en Multikabel hebben de afgelopen week een brief in de bus gekregen waarin het samengaan van deze drie bedrijven wordt aangekondigd. De naam is Ziggo en door de fusie ontstaat het grootste kabelbedrijf van Nederland met 3,2 miljoen klanten.
En Ziggo wil het voor de klanten straks allemaal anders en beter doen……en ze willen vooral goed luisteren naar wat de klant werkelijk wil…..Ondanks de goede voornemens regende het deze week klachten over Ziggo. Ze gingen toch vooral over problemen ná het samengaan van de verschillende bedrijven. Ziggo heeft zijn zaakjes dus nog niet voor mekaar!
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor