Post - Missende blender bij de Otto
09-06-2010
• leestijd 2 minuten
Olga Boogaers wil graag aan slag in de keuken met een nieuwe keukenmachine: hakken, snijden, shaken, pureren, noem maar op!. Helaas lukte dat niet allemaal met de keukenmachine die ze via de Otto bestelde.
Als Olga toe is aan een nieuwe keukenmachine, ziet ze een prachtig exemplaar op de site van de Otto. Op otto.nl worden twee modellen van Siemens aangeboden: de MK 2000 en de MK 2100. De foto’s bij de twee machines zijn exact hetzelfde, alleen de MK 200 is een tientje goedkoper. Olga bestelt dan natuurlijk de MK 2000.
Als de keukenmachine geleverd wordt, blijkt echter een belangrijk onderdeel te missen: de mengkom. Dat onderdeel staat wel op de foto op de site van Otto. Ook uit de tekst bij de machine blijkt niet dat de mengkom er niet bij geleverd wordt.
Olga belt met Otto om te vragen waarom haar gloednieuwe keukenmachine niet compleet is. Otto reageert laconiek: zo doen ze dat nou eenmaal, want bij soortgelijke producten wordt altijd dezelfde foto geplaatst. Dus een keukenmachine heeft dezelfde afbeelding als al die andere keukenmachines? Olga mag van Otto wel de andere, uitgebreidere versie van de keukenmachine krijgen, maar dan moet ze wel eventjes € 10 bijbetalen.
Ook Kassa heeft met Otto gebeld om opheldering te vragen. Volgens het postorderbedrijf kosten teveel verschillende foto’s op de site teveel capaciteit. Daarom wordt er bij verschillende producten altijd standaard de meest uitgebreide foto gezet. Bij de meeste producten levert dit geen problemen, maar het bedrijf kan zich gelukkig wel voorstellen dat het niet echt duidelijk is wat op de site staat. Otto gaat daarom kijken om de verschillen tussen de modellen duidelijker op de site te zetten. Speciaal voor Olga hebben ze alsnog de uitgebreide keukenmachine laten overkomen….